Haku
Viitteet 1-10 / 31
Zibby: Hahmon suunnitteleminen persoonallisuuden pohjalta
(2021)
Opinnäytetyössäni päätavoitteeni oli löytää erilaisia tapoja luoda hahmo persoonallisuuden pohjalta. Pyrin myös kehittämään omaa hahmonluomisprosessiani. Näihin tuloksiin pyrin pääsemään eri ammattitaiteilijoiden näkemyksiä ...
2D-grafiikan toteutus Trashcat Jump-peliin
(2021)
Opinnäytetyössäni lähdin hahmottamaan, mitä elementtejä tarvitsen omaa vi-deopelin toteuttamista varten. Tutkin, millaisia erilaisia askelia on käytävä läpi, mitkä ovat tarpeellisia ja mitkä eivät.
Tekstissä analysoin, ...
Ensimmäinen hetki : taidenäyttelyn teokset formalistisesti
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoitus oli tutkia taidenäyttelyyn tulevia taideteoksia formalismin näkökulmasta. Ne olivat osa taiteellista tutkimusta ja syntyneet teokset ovat tutkinnan kohteina ja samalla kokeen tuloksia.
Taiteellinen ...
Tilaustyö: Jatkotyöstö luonnoksesta
(2021)
Opinnäytteessä tein tilaustyönä maalauksen asiakkaan valitsemasta hahmosta. Tutkin, miten toteutan asiakkaan tilaaman työn. Tämä opinnäytetyö oli toiminallinen. Toiminallinen osuus toteutettiin digitaalisena maalauksena. ...
Videopelin ympäristön vaikutus pelattavan hahmon designiin
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkittiin sitä, miten paljon videopelin ympäristö vaikuttaa videopelihahmon designiin, lähinnä vaatetukseen ja asusteisiin. Valmiista designeista olisi tultava esille, minkälaisesta ympäristöstä hahmo ...
Ajan ulottuvuus sarjakuvassa : ajankulun elastisuus ja sen kuvaaminen sarjakuvan maailmassa
(2023)
In my thesis, I explore the dimension of time in comics from the perspective of the comic creator. The research includes conceptual definitions of comics and time, an examination of comic works, and a practical component ...
In Dark Waters : videotaideteoksen toteutus nykytaiteen keinoin Marrastulet-festivaalien yhteyteen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin, kuinka toteuttaa videotaideteos nykytaiteen keinoin osaksi Marrastulet-festivaalia etukäteen annettuja teemoja hyödyntäen. Teemoja olivat: pimeys ja valo, kuolema ja elämän kiertokulku, tuli ja ...
Ideoiden kierrättäminen taiteessa : miten tehdä omaperäistä taidetta käytettyjen ideoiden pohjalta?
(2021)
Opinnäytetyössäni tutkin, miten omaperäistä taidetta voi tehdä käytettyjen ideoiden pohjalta. Toiminnallisessa osuudessa tein kaksi teosta, joiden avulla sain vastauksen tutkimuskysymykseeni. Valitsin viisi erilaista ...
Digitaalinen taide verrattuna perinteiseen taiteeseen kuvituksessa
(2021)
Opinnäytetyössäni käsittelin suhteellisen uutta ilmiötä, eli digitaalista taidetta ja sen eroa perinteiseen taiteeseen. Digitaalinen taide on kiistelty sekä mielipiteitä jakava aihe, joka ei aina saa ansaitsemaansa ...
Liikkuva sarjakuva
(2021)
Tutkin opinnäytetyössäni liikkuvaa sarjakuvaa. Tavoitteenani oli tehdä ensin sarjakuva ja jälkikäteen animoida se liikkuvaksi. Taiteellinen osuus rakentui siis sarjakuvasta ja sen animoidusta versiosta. Tutkimuskysymyksenä ...