Haku
Viitteet 1-9 / 9
POTERO
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2019)
Porukkaoppi - Porotalouden porukalle lisäoppia –hankkeessa mallinnettiin Potero-osaamisen kehittämisen toimintamalli, joka kuvataan tässä julkaisussa. Uutta toimintamallissa on koulutuksen toteuttajien ja työelämän välinen ...
Laatutyöstä viestiminen opiskelijoille
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2019)
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi toteutti Lapin ammattikorkeakoulun laatujärjestelmän auditoinnin keväällä 2017. Auditoinnin mukaan Lapin AMKin laatujärjestelmä täyttää korkeakoulujen laadunhallinnan kansalliset ...
Erilaisia polkuja pitkin ammattiin - Yhteistyöllä uudenlaista ohjausosaamista erilaisissa
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Miten ohjata ammatillista opiskelijaa kohti työelämää tai jatko-opintoja? Tämä artikkelijulkaisu kokoaa yhteen Erilaisia Polkuja Pitkin Ammattiin (EPPA) -hankkeen aikana toteutettuja kehittämistyön tuloksia, joita on ...
Poroteurastuksen kehittämisen painopisteet
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2019)
Liha on porotalouden tärkein tuote ja poroteurastamot sen tuotannon kulmakiviä. Teurastajina toimivat poromiehet muodostavat laatuketjun tärkeimmän lenkin. Pyysimme poroteurastajia kertomaan, miten poronlihan laatu ...
Älykästä avoimuutta Lapin ammattikorkeakoulussa osa 1
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Tiedon avaaminen kaikkien ulottuville ja vapaaseen käyttöön on eräs keino edistää tieteen ja tutkimuksen vaikuttavuutta yhteiskunnassa.
Korkeakoulujenkin tulee pyrkiä toiminnassaan kohti avoimuutta ja ulospäin ...
Älykästä avoimuutta Lapin ammattikorkeakoulussa osa 2
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Ammattikorkeakoulu toteuttaa avointa TKI-integroitua oppimista (TKIO) yhdessä opiskelijoiden ja työelämäverkostojen kanssa siten, että saadaan aikaiseksi käytännössä toimivia ratkaisuja, uusia tuotteita ja palveluja, uutta ...
Pitkospuilta revontulille
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Jatkuva oppiminen on osa elinikäistä oppimista. Jatkuvan oppimisen uudistus painottuu työikäisten osaamisen kehittämiseen. Tavoitteena on vastata työelämän muutoksista aiheutuviin osaamistarpeisiin osaamista kehittämällä ...
CAF2020-itsearviointi Lapin AMKissa
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Ammattikorkeakoululain mukaan kukin ammattikorkeakoulu vastaa järjestämänsä koulutuksen ja muun toiminnan laatutasosta ja jatkuvasta kehittämisestä. Toiminta ja laatujärjestelmä on myös arvioitava ulkopuolisen tahon toimesta ...
Lapin korkeakouluista valmistuneiden näkemyksiä vahvuusperustaisesta tulevaisuusohjauksesta
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2020)
Työelämässä menestymisen avaimia ovat yksilön halu ottaa vastaan haasteita, oppia uutta ja kehittää itseään sekä kykyä arvioida omien ominaisuuksien soveltuvuutta eri tilanteisiin. Muuttuva työelämä, polveilevat työurat ...