Haku
Viitteet 1-4 / 4
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Hur utomhuspedagogiken bidrar till barnets delaktighet
(2023)
Enligt grunderna för planen för småbarnspedagogik bör utomhusmiljön beräknas som en lärmiljö för barn inom småbarnspedagogisk verksamhet. Samtidigt hör det till barnens rättigheter att bli hörda och att få vara delaktiga ...
Delaktighet inom småbarnspedagogiken: en kvantitativ analys av barns roll i verksamhetsplaneringen
(2023)
Detta är ett beställningsarbete av Helsingfors stad ämnat att undersöka hur delaktiga barn är i verksamhetsplaneringen som innefattar vardagen på daghemmen. Det är personalen från enbart svenskspråkiga daghem med grupper ...
Sociala berättelser som stöd för barn med Aspergers syndrom : En litteraturstudie
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2012)
Sociala berättelser är en visuell stödform och består av en kort skriven berättelse, som är utvecklad för att lära barn med störningar inom autismspektrumet sociala förmågor genom att förstärka förståelsen av sociala ...