Haku
Viitteet 1-10 / 12
Finska artisters roll i att utforma och genomföra marknadsföringsstrategier och att bygga personligt varumärke
(2023)
Artisternas roll i marknadsföringslandskapet har genomgått signifikanta förändringar under de senaste åren, parallellt med sociala medieplattformars framväxt och skivbolagens förändrade roller. Lyssnare efterfrågar interaktion ...
In-house marknadsföringsstrategier för att förbättra kundupplevelse i Företag X
(2023)
Syftet med detta examensarbete var att utforska vilka in-house marknadsföringsmetoder och faktorer som kan förbättra kundupplevelsen i Företag X-butiken i Helsingfors. Företag X är ett företag som säljer kläder, skor, ...
Hur man kan förbättra marknadsföringstillståndens insamlingsprocess : Fallstudie: Aktia.
(2024)
Det är viktigt för företag att samla in marknadsföringstillstånd. Med hjälp av dessa tillstånd kan företagen bättre känna igen sina kunder eller potentiella kunder och bättre förstå deras behov. Syftet med detta arbete är ...
Har du försäkrat det allra viktigaste : Undersökning av riskförsäkringarnas marknadsföring i Twitter, i företaget Mandatum
(2023)
Arbetet är gjord för att analysera Försäkringskoncernen Mandatums digitala marknadsföring av livförsäkringar i den sociala mediaplatformen Twitter. Forskningen svarar på frågan hur marknadsförs livförsäkringarna i Twitter, ...
Ökad synlighet på Google? Hur man får en ny webbsida på Googles första resultatsida- En studie för ett Service Pulse.
(2023)
För att ett företags webbsida ska nå sina är det väsentligt att den rankar högt i sökmotorer, främst på Google då denna är den största sökmotorn. En låg ranking på Google resulterar i lågt antal besökare på webbsidan. Det ...
Hur rabattkoder och erbjudanden påverkar konsumentbeteende
(2023)
I dagens digitala värld föredrar många att göra sina inköp på nätet istället för fysiska butiker. Det har blivit enklare att hitta de bästa erbjudandena och rabattkoderna på marknaden samt att jämföra priser. Rabattkoder ...
Vilken nytta ger en aktiv hantering av Google företagsprofiler för företagare
(2022)
Google företagsprofiler är företagens nya skyltfönster. När man söker efter restauranger, butiker, eller andra tjänster via Google kommer det upp en lista med företag i din närhet kopplade ihop med Google kartor (Google ...
Viktigaste marknadsföringskanaler för spelföretag i Finland, Case: Neogames
(2023)
Spelindustrin är en snabbt växande form av underhållning. Spelindustrin har stark anknytning till teknologin och dess utveckling. Neogames är ett företag som har kunskap om helhetsbilden i Finland och därför valdes de som ...
Hur marknadsför finska banker placeringstjänster åt unga vuxna i Finland.
(2022)
Placeringstjänster är något som blivit allt vanligare år för år. Som ung vuxen hör man ofta om termer så som fonder, aktier och placeringar. För vissa är dessa termer väldigt bekanta, men för andra kan de vara främmande. ...
Faktorer som påverkar kundnöjdheten inom flyttbranschen: case ELD Muutot Oy
(2022)
Detta examensarbete är gjort för flyttföretaget Eld Muutot Oy. Meningen med detta examensarbete var att beskriva till läsaren hur konsumenterna uppfattar kundservicen på flyttbranschen och vilka faktorer som påverkar ...