Haku
Viitteet 1-7 / 7
Tatuointien toteutus
(2023)
Käsittelin tässä opinnäytetyössä, kuinka opettelin toteuttamaan tatuointeja. Työn tarkoituksena oli kehittää omaa osaamistani. Ja tutkimus kysymyksenä oli miten voin kehittää omaa osaamistani.
Käsittelen työssä, kuinka ...
Ajan ulottuvuus sarjakuvassa : ajankulun elastisuus ja sen kuvaaminen sarjakuvan maailmassa
(2023)
In my thesis, I explore the dimension of time in comics from the perspective of the comic creator. The research includes conceptual definitions of comics and time, an examination of comic works, and a practical component ...
Tärkeimmät sarjakuvan tuottamisen elementit - Projekti Palatsirotat
(2022)
Opinnäytetyöni käsitteli Palatsirotat -sarjakuvan tekemisprosessia, sen suunnittelua, toteutusta ja julkaisua. Tutkimustulokseni tuovat valoon elementtejä, joita tulee ottaa huomioon digitaalisen sarjakuvan tekemisessä. ...
Värin vaikutus kuvituksen tunnelman luomisessa : tunnelman muuttuminen värin ja valon mukaan
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia värin ja valon vaikutusta kuvituksen tunnelman luomisessa. Keskeinen tutkimuskysymys oli, kuinka kuvituksen tunnelma muuttuu valon ja värin mukana. Tavoitteenani oli havainnollistaa ...
Vähemmän on enemmän : uuden piirrostyylin kehittäminen ja työskentelyprosessin ajallinen tehostaminen sarjakuvassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoite oli piirtotyylini yksinkertaistaminen ja tätä kautta itselleni uuden visuaalisen kielen kehittäminen sekä työprosessini ajallinen tehostaminen. Tutkimuksessa pyrittiin ymmärtämään ja soveltamaan ...
Taideteoksen ja taideteon metodologia : taidekäsitykseni ja taideajatteluni relaatio osana omien teoksieni syntyprosessia
(2024)
Taiteellisessa tutkimuksessani oli tavoitteena selventää taideajatteluani ja tutkia omaa taidettani. Tutkimuskysymykseni oli, miten ajatusprosessit ohjaavat taidettani sekä miten siirrän tunteet ja ajatukset fyysisiin ...
Dynaamisen ihmishahmon piirtäminen : teoria ja referenssivalokuvaus oppimisen apuna
(2024)
Tämä opinnäytetyö keskittyi siihen, miten piirretään dynaamisia ihmishahmoja mielikuvituksen pohjalta ja itse otettuja valokuvareferenssejä hyödyntäen. Teososan tuloksena syntyi kymmenen mustavalkoista digitaalista piirrosta ...