Asukaslähtöisyyden hyödyntäminen paikkabrändin rakentamisessa : case: Korso
Lötjönen, Sofia (2022)
Lataukset:
Lötjönen, Sofia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201211562
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201211562
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni suunnittelen visuaalisen ilmeen Vantaan Korson kaupunginosaan. Kehitystyössä lähestyn aihetta asukaslähtöisesti ja selvitän kyselyissä Korsosta olevaa mielikuvaa.
Opinnäytetyötäni varten tutustuin kaupunkibrändäykseen, paikkabrändäykseen sekä niiden visuaalisiin elementteihin.
Opinnäytetyöprosessi alkaa Double Diamond -metodin avulla tehdystä työvaihesuunnitelmasta, jonka jälkeen toteutin kyselyt ja havainnoinnin Korsossa.
Muotoiluprosessin tavoitteena on tuottaa Korsolle visuaalinen ilme, jota voidaan käyttää Korson alueen mainonnassa, paikkabrändäyksessä ja tapahtumissa. Lopputuote perustuu asukkailta saatuun tietoon, jonka tarkoituksena on tehdä paikkabrändäyksestä yhteisöllisyyttä lisäävä kokonaisuus asuinalueelle. This thesis is about designing a visual identity for the Korso district in Vantaa. In the development work, I approach the topic in a resident-oriented way and find out the image of Korso in the surveys.
For this thesis, I became acquainted with urban branding, place branding and their visual identity elements.
The thesis process starts with a work phase plan made using the Double Diamond method, after which I carried out surveys and observation in Korso.
The goal of the design process is to provide Korso with a visual identity that can be used in advertising, branding and events in the Korso area. The end product is based on resident-oriented information, the purpose of which is to make place branding an entity that increases communality in a residential area.
Opinnäytetyötäni varten tutustuin kaupunkibrändäykseen, paikkabrändäykseen sekä niiden visuaalisiin elementteihin.
Opinnäytetyöprosessi alkaa Double Diamond -metodin avulla tehdystä työvaihesuunnitelmasta, jonka jälkeen toteutin kyselyt ja havainnoinnin Korsossa.
Muotoiluprosessin tavoitteena on tuottaa Korsolle visuaalinen ilme, jota voidaan käyttää Korson alueen mainonnassa, paikkabrändäyksessä ja tapahtumissa. Lopputuote perustuu asukkailta saatuun tietoon, jonka tarkoituksena on tehdä paikkabrändäyksestä yhteisöllisyyttä lisäävä kokonaisuus asuinalueelle.
For this thesis, I became acquainted with urban branding, place branding and their visual identity elements.
The thesis process starts with a work phase plan made using the Double Diamond method, after which I carried out surveys and observation in Korso.
The goal of the design process is to provide Korso with a visual identity that can be used in advertising, branding and events in the Korso area. The end product is based on resident-oriented information, the purpose of which is to make place branding an entity that increases communality in a residential area.