Building a High-Traffic Website with SBI! 3.0
Broman, Nikolas (2014)
Broman, Nikolas
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043887
Tiivistelmä
The product SBI! 3.0 was researched and tested for making a high-traffic website. SBI has a keyword research tool for finding out what keywords are most often used in Google. The demand and supply number for keywords in three different themes were analyzed. The themes were Helsinki, Santa Claus and the TV series Game of Thrones. All of them had relatively high demand and low supply of keywords that include the main keyword, like “Helsinki restaurants”. Game of Thrones was chosen to be further researched and it turned out to have also many good keywords that don’t include the main keyword, like characters in the series. Game of Thrones was chosen as the website’s theme. The keywords were organized into different sub-themes to have a clear blueprint of the website’s structure. A domain name was registered via SBI and creating the website began. SBI’s own tools were used for choosing and editing the website’s design, creating the HTML pages and optimizing the keyword density and HTML tags of the pages to rank highly in search engines. Twenty-eight pages were created in total and traffic to the website was analyzed by using SBI’s tools and Google Analytics. None of the pages ranked in the top 30 Google results for the targeted keyword. Traffic to the website was not high and mostly came from social networking sites and SBI. Only 12% of the traffic came from search engines. Lastly, the author’s opinions about SBI were discussed along with others’ reviews and comments on blogs. Produkten SBI! 3.0 undersöktes och testades för att göra en webbplats som driver mycket trafik. SBI har ett verktyg för att reda ut vilka sökord används mest i Google. Sökorden för tre möjliga teman för webbplatsen analyserades. Temorna var Helsinki, Santa Claus och tv-serien Game of Thrones. Alla tre hade relativt mycket efterfrågan och lite utbud för de sökorden som innehåller huvudsökordet, såsom "Helsinki restaurants". Game of Thrones valdes för vidare forskning, som visade att den hade många bra sökord som inte innehåller huvudsökordet, såsom karaktärerna i serien. Game of Thrones valdes som webbplatsens tema. Alla sökord organiserades i olika mindre grupper för att skapa en klar plan över webbplatsens struktur. Domännamnet registrerades via SBI och skapandet av webbplatsen påbörjades. SBIs egna verktyg användes för att välja och ändra på webbplatsens design, skapa HTML sidorna, samt för att optimera tätheten av sökorden och HTML taggarna för webbsidorna. Tjugoåtta webbsidor byggdes totalt och trafiken till webbplatsen analyserades med både SBIs verktyg och Google Analytics. Ingen av webbsidorna nådde upp till de högsta 30 resultaten i Google för deras respektive nyckelord. Trafiken till webbplatsen var inte hög. Största delen av trafiken kom från sociala nätverkssajter och SBI. Endast 12% av trafiken kom från sökmotorer. Till slut togs upp författarens åsikter om SBI och andras recensioner och kommentarer från olika bloggar.