Rekrytointi osana henkilöstövoimavarojen johtamisen opintojaksoa
Puha, Dan (2014)
Puha, Dan
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403193305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403193305
Tiivistelmä
Vuonna 2013 rekrytointi ja henkilöarviointi otettiin ensimmäisen kerran suurempana kokonaisuutena osaksi henkilöstövoimavarojen johtamisen opintojaksoa. Opintojaksolla käytiin läpi rekrytointiprosessi kokonaisuudessaan, henkilöarviointi, erityisesti työhaastattelut sekä Kuntarekryn sähköinen rekrytointijärjestelmä. Työelämälähtöisenä projektina opiskelijat pääsivät työskentelemään Hyvinkään kaupungin kesätyörekrytoinnin parissa ja tekemään aitoja työhaastatteluja.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään opintojaksolla opittuja aiheita sekä paneudutaan LbD-mallin taustoihin ja teoriaan. Lisäksi teoriaosuudessa tutustutaan Kuntarekryn sähköiseen rekrytointijärjestelmään ja sen toimintamalleihin Hyvinkään kaupungilla. Teoriaosuuden lopuksi on tutkimus työpaikkailmoituksen houkuttelevuuden vaikutuksesta.
Varsinaisessa empiirisessä osassa selostetaan tarkasti opinnäytetyön toiminnallisen osuuden eteneminen ja kesätyörekrytointiprojektin eri vaiheet. Lopuksi varsinaisessa tutkimusosassa käydään läpi, miten aidosti vastuuta ja työelämälähtöisyyttä tarjonnut opintojakso vaikutti opiskelijoiden kokemuksiin ja oppimiseen ja pohditaan, miten Laurean opintojaksoja voitaisiin kehittää.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään opintojaksolla opittuja aiheita sekä paneudutaan LbD-mallin taustoihin ja teoriaan. Lisäksi teoriaosuudessa tutustutaan Kuntarekryn sähköiseen rekrytointijärjestelmään ja sen toimintamalleihin Hyvinkään kaupungilla. Teoriaosuuden lopuksi on tutkimus työpaikkailmoituksen houkuttelevuuden vaikutuksesta.
Varsinaisessa empiirisessä osassa selostetaan tarkasti opinnäytetyön toiminnallisen osuuden eteneminen ja kesätyörekrytointiprojektin eri vaiheet. Lopuksi varsinaisessa tutkimusosassa käydään läpi, miten aidosti vastuuta ja työelämälähtöisyyttä tarjonnut opintojakso vaikutti opiskelijoiden kokemuksiin ja oppimiseen ja pohditaan, miten Laurean opintojaksoja voitaisiin kehittää.