Kauneudenhoitoalan yrityksen onnistunut yritysilme
Lehtonen, Mella (2014)
Lehtonen, Mella
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404275022
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404275022
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kauneudenhoitoalan yrityksen yritysilmeen graafinen suunnittelu. Työssä selvitettiin, mitä asioita on otettava huomioon yritysilmettä suunnitellessa kauneudenhoitoalan yritykselle, ja millaisia yritysilmeitä kyseisen alan yrityksillä on.
Toiminnallisen osuuden tavoitteena oli suunnitella joensuulaiselle parturi-kampaamo Indille toimiva ja kilpailijoista erottuva yritysilme, jolla tavoitetaan yrityksen kohderyhmä. Yritysilmeen valmistuttua toteutettiin projektiivinen kuva-analyysi, jolla selvitettiin, kuinka hyvin yritysilme saavutti asetetut tavoitteet ja millaisia mielikuvia ilme herättää Indin palveluista ja arvomaailmasta.
Lopputuloksena parturi-kampaamo Indi sai yritysilmeen, jonka asiakkaat ovat kokeneet tyylikkääksi, erottuvaksi ja yhtenäiseksi. Projektiivisen kuva-analyysin tulosten perusteella yritysilme herättää toivottuja mielikuvia, kuten vahvan ammattitaidon sekä laadukkuuden tunnetta.
Toiminnallisen osuuden tavoitteena oli suunnitella joensuulaiselle parturi-kampaamo Indille toimiva ja kilpailijoista erottuva yritysilme, jolla tavoitetaan yrityksen kohderyhmä. Yritysilmeen valmistuttua toteutettiin projektiivinen kuva-analyysi, jolla selvitettiin, kuinka hyvin yritysilme saavutti asetetut tavoitteet ja millaisia mielikuvia ilme herättää Indin palveluista ja arvomaailmasta.
Lopputuloksena parturi-kampaamo Indi sai yritysilmeen, jonka asiakkaat ovat kokeneet tyylikkääksi, erottuvaksi ja yhtenäiseksi. Projektiivisen kuva-analyysin tulosten perusteella yritysilme herättää toivottuja mielikuvia, kuten vahvan ammattitaidon sekä laadukkuuden tunnetta.