Asiakasilta asiakassuhteiden ylläpitämisen keinona
Rodriguez, Miguel (2014)
Rodriguez, Miguel
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055888
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055888
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yrityksen ja sen asiakkaiden välisiä suhteita ja niiden ylläpitämistä. Opinnäytetyössä kuvataan, kuinka järjestin rennon illanvieton, ns. asiakasillan, omille Lassila & Tikanoja Oyj:n asiakkailleni.
Asiakasilta on yksi markkinointikeino, jonka tarkoituksena on ensisijaisesti hoitaa yritysten välisiä asiakassuhteita ja syventää niitä. Asiakasilta on myös oiva tilaisuus myynnin edistämiseen, yrityksen uusista tuotteista tiedottamiseen ja tuotteiden markkinointiin. Lisäksi asiakasillassa vahvistetaan hyvää yritysimagoa ja luodaan hyviä mielikuvia asiakkaiden silmissä.
Opinnäytetyössä kuvataan siitä, mitä asiakasillan järjestäminen vaatii, mitä se sisältää ja mitä hyötyä siitä on yritykselle. Teoriaosassa käsitellään markkinointiin liittyviä perusasioita kuten asiakassuhdetoiminta, markkinointiviestintä ja tapahtuma-markkinointi sekä perehdytään henkilökohtaiseen myyntityöhön.
Asiakasilta on yksi markkinointikeino, jonka tarkoituksena on ensisijaisesti hoitaa yritysten välisiä asiakassuhteita ja syventää niitä. Asiakasilta on myös oiva tilaisuus myynnin edistämiseen, yrityksen uusista tuotteista tiedottamiseen ja tuotteiden markkinointiin. Lisäksi asiakasillassa vahvistetaan hyvää yritysimagoa ja luodaan hyviä mielikuvia asiakkaiden silmissä.
Opinnäytetyössä kuvataan siitä, mitä asiakasillan järjestäminen vaatii, mitä se sisältää ja mitä hyötyä siitä on yritykselle. Teoriaosassa käsitellään markkinointiin liittyviä perusasioita kuten asiakassuhdetoiminta, markkinointiviestintä ja tapahtuma-markkinointi sekä perehdytään henkilökohtaiseen myyntityöhön.