Kymen Mattohuollon Markkinointisuunnitelma
Anttila, Ella (2014)
Anttila, Ella
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405076269
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405076269
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointisuunnitelma mattojen pesuun ja huoltoon erikoistuneelle yritykselle, Kymen Mattohuollolle. Toimeksiantajayrityksellä on olemassa kaksi toimipistettä, joista toinen sijaitsee Kotkassa ja toinen Kouvolassa. Toimeksiantajan markkinointitoimet ovat olleet toistaiseksi melko pieniä ja vähäisiä.
Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli, että yritys saa lisää tunnettuutta ja asiakkaita markkinoinnin avulla. Työssä käydään läpi potentiaalisia markkinointiviestinnän keinoja, jotka on koettu sopivimmaksi tavaksi markkinoida nimenomaan kyseiselle toimeksiantajayritykselle. Työtä on toteutettu suureksi osaksi kirjoituspöytätutkimus -menetelmällä. Teoria on peräisin markkinointiaiheisesta kirjallisuudesta. Lisäksi apuna on käytetty Internetiä sekä yrittäjän haastatteluita.
Lopputuloksena työssä on ehdotettu vaihtoehtoja yrityksen markkinointiviestinnän pa-rantamiseen, joiden kautta asiakaskunnan kasvattaminen on mahdollista. Myös mark-kinointitoimenpiteiden budjettia on hahmoteltu niin, että yrityksellä on jonkinlaista pohjaa lähteä kehittämään markkinointia ja toteuttamaan tavoitteitaan.
Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli, että yritys saa lisää tunnettuutta ja asiakkaita markkinoinnin avulla. Työssä käydään läpi potentiaalisia markkinointiviestinnän keinoja, jotka on koettu sopivimmaksi tavaksi markkinoida nimenomaan kyseiselle toimeksiantajayritykselle. Työtä on toteutettu suureksi osaksi kirjoituspöytätutkimus -menetelmällä. Teoria on peräisin markkinointiaiheisesta kirjallisuudesta. Lisäksi apuna on käytetty Internetiä sekä yrittäjän haastatteluita.
Lopputuloksena työssä on ehdotettu vaihtoehtoja yrityksen markkinointiviestinnän pa-rantamiseen, joiden kautta asiakaskunnan kasvattaminen on mahdollista. Myös mark-kinointitoimenpiteiden budjettia on hahmoteltu niin, että yrityksellä on jonkinlaista pohjaa lähteä kehittämään markkinointia ja toteuttamaan tavoitteitaan.