Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluyrityksen sosiaalisen median markkinoinnin sisällönanalyysin benchmarking

Hotti, Mirka (2022)

 
Avaa tiedosto
Hotti_Mirka.pdf (1.421Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Hotti, Mirka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203173682
Tiivistelmä
Sosiaalisen median markkinointi palveluyrityksessä valikoitui tämän työn aiheeksi, koska se kiinnosti työn kirjoittajaa ja työn toimeksiantaja koki aiheen selvityksen tarpeellisena.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa palvelujen markkinoinnin tueksi toimeksiantajalle. Näin ollen työn tulosten avulla tavoitteena oli tuottaa kehitysehdotuksia toimeksiantajalle aiheeseen liittyen. Tarkoituksena oli syventyä palvelujen ominaispiirteisiin markkinoinnissa, sekä selvittää kahden määritellyn sosiaalisen median kanavan erityispiirteitä.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostui palvelujen markkinointiin liittyvästä teoriasta. Siinä käsiteltiin palvelujen ominaispiirteitä markkinoinnissa sekä markkinoinnin kohdentamista asiakkaan palvelupolun eri vaiheisiin. Lisäksi käytiin läpi Internetin vaikutusta markkinointiin ja sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä.

Työn tutkimusosuus toteutettiin laadullisella eli kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, jonka aineisto koostui sisällönanalyysin avulla kerätyistä tiedoista. Työssä käytettiin myös benchmarking-menetelmää, jonka avulla mahdollistettiin oppiminen esikuvilta. Bechmarking-prosessi koostui ensin toimeksiantajan kehityskohteiden määrittämisestä, kehittämiskohteiden mukaisien esikuvien etsimisestä ja lopuksi esikuvien toiminnan analysoimisesta, heiltä oppimisesta sekä vertaamisesta toimeksiantajaan.

Tulosten perusteella teoriaosuudessa esitetyt asiat saivat vahvistusta. Näkyvissä oli palvelujen esiin tuominen niin kuvien kuin tekstinkin muodossa. Esikuvat julkaisivat muun muassa kuvia palvelujen lopputuloksista ja asiakkaita informoivaa sisältöä. Seuraajille hyödyllisen maksuttoman sisällön tuottaminen esimerkiksi ohjeiden muodossa oli myöskin näkyvissä. Lisäksi käytettävän sosiaalisen median kanavan erityispiirteiden huomioon ottaminen nousi esiin. Kehitysehdotuksia toimeksiantajalle olivat julkaisujen määrän lisääminen, palvelujen esiin tuominen markkinointiviesteissä, käytettävän kanavan mukaisen sisällön tuottaminen ja toimintakehotteiden käyttäminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste