Digitaalisen markkinoinnin markkinointisuunnitelma valmennusyrittäjälle
Kajaan, Roosa (2022)
Lataukset:
Kajaan, Roosa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204296472
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204296472
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda digitaalisen markkinoinnin markkinointisuunni-telma toimeksiantajayritys Henkinen Kovis Oy:lle. Henkinen Kovis Oy on yrittäjä Henni Kinnusen yksin vetämä valmennusyritys, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat asenne- ja hyvinvointivalmennukset sekä erilaiset puhe- ja juontotyöt. Toimeksianto nähtiin tarpeellisena, sillä yrityksellä ei ollut käytössä minkään-laista markkinointisuunnitemaa. Opinnäyteyön tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin markkinoin-tisuunnitelma, joka tukee toimeksiantajan kanssa yhdessä määriteltyjä markkinoinnillisia tavoitteita asia-kasmäärän, sosiaalisen median kanavien seuraajien ja liikevaihdon kasvusta. Markkinointisuunnitelmasta oli tavoitteena laatia mahdollisimman vähän resursseja vaativa kokonaisuus, jonka avulla toimeksiantaja pystyy saavuttamaan markkinoinnille asetut tavoitteet.
Opinnäytetyön toteutuksessa menetelmätyökaluina käytettiin lähtökohta-analyyseja, joiden avulla kartoi-tettiin yrityksen ja toimintaympäristön nykytilanne. Tietoperustana opinnäytetyölle käytettiin laajasti alan kirjallisuutta, luotettavia verkkolähteitä ja tutkimuksia sekä lisäksi haastateltiin yrittäjää.
Tämän täysin toiminnallisen opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi digitaalisen markkinoinnin markkinoin-tisuunnitelma, jonka visuaaliseksi tueksi laadittiin vuosikello. The aim of this action-based thesis project was to create a marketing plan for the client company Henkinen Kovis Ltd, which is run solely by entrepreneur Henni Kinnunen. Henkinen Kovis Ltd operates as a coaching company, whose range of services includes attitude and well-being coaching as well as various speech and plot work. The commission was deemed necessary as the company did not have any marketing plan in place. The primary aim of this thesis project was to draw up a marketing plan for digital marketing, which supports the marketing goals defined together with the client for the growth of followers of social media channels, the number of customers and revenue. Moreover, the aim of the marketing plan was to create a set that required the least possible resources, which would enable the client to achieve the goals set for marketing.
The baseline analysis was used as the method tool in the implementation of this thesis. Literature in the field, reliable online sources and research were widely applied as the basis for the thesis, and the entrepre-neur was also interviewed.
In conclusion, the final outcome of this action-based research was a marketing plan for digital marketing. In addition, an annual clock was prepared to support its implementation.
Opinnäytetyön toteutuksessa menetelmätyökaluina käytettiin lähtökohta-analyyseja, joiden avulla kartoi-tettiin yrityksen ja toimintaympäristön nykytilanne. Tietoperustana opinnäytetyölle käytettiin laajasti alan kirjallisuutta, luotettavia verkkolähteitä ja tutkimuksia sekä lisäksi haastateltiin yrittäjää.
Tämän täysin toiminnallisen opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi digitaalisen markkinoinnin markkinoin-tisuunnitelma, jonka visuaaliseksi tueksi laadittiin vuosikello.
The baseline analysis was used as the method tool in the implementation of this thesis. Literature in the field, reliable online sources and research were widely applied as the basis for the thesis, and the entrepre-neur was also interviewed.
In conclusion, the final outcome of this action-based research was a marketing plan for digital marketing. In addition, an annual clock was prepared to support its implementation.