Evaluation of Guaranteed Asset Performance Agreements
Häggdahl, Richard (2022)
Häggdahl, Richard
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286345
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286345
Tiivistelmä
This thesis has been made for Wärtsilä Energy Business, Agreements Lifecycle & Agreements Proposal Management. The purpose of the thesis is to investigate how well Wärtsilä performs on guaranteed key performance indicators and what differences and challenges there are in the investigated Guaranteed Asset Performance Agreements compared to the concept.
The theory covers general information about long-term service contracts and important factors that are valuable for equipment owners as well as information about the Guaranteed Asset Performance Agreement, key performance indicators, sales procedure, and Agreement delivery.
A so-called mixed-method approach was used to collect both quantitative and qualitative data. Through interviews, discussions, and data gathering through forms with internal stakeholders could qualitative and quantitative data be gathered and stored through notes, recordings, and Excel files. Other relevant quantitative data could be collected through the company’s internal databases. The process of structuring and analyzing the collected data are presented through text and figures.
The result of the thesis consists of individual result for each agreement investigated where challenges and actual performance data is presented and discussed. Further, a final conclusion for the evaluated Guaranteed Asset Performance agreements is presented by discussing similarities and findings from the collected information. Det här examensarbetet har gjorts åt Wärtsilä Energy Business, Agreements Lifecycle & Agreements Proposal Management. Syftet med examensarbetet är att undersöka hur Wärtsilä har presterat på garanterade nyckeltal samt vilka skillnader och utmaningar det finns i deras Guaranteed Asset Performance avtal i verkligheten med jämförelse till konceptet.
Teoring täcker allmän information om långtids service avtal och viktiga faktorer som produkters ägare värdesätter. Dessutom presenteras information om Guaranteed Asset Performance avtalet, nyckeltalen, försäljnings proceduren och service avtals leverering.
Ett så kallat mixed tillvägagångssätt användes för data insamling av så väl kvantitativ och kvalitativ data. Genom intervjuer, diskussioner och data insamling med hjälp av formulär från interna intressenter kunde kvalitativ och kvantitativ data samlas in och förvaras genom anteckningar, inspelningar och Excel filer. Annan relevant kvantitativ data samlades in från företagets databaser. Processen av att strukturera och analysera den insamlade datan presenteras genom text och diagram.
Examensarbetets resultat består av individuella resultat för varje undersökt avtal, där utmaningar och faktiska prestandan presenteras och diskuteras. Till slut presenteras en slutsats för de utvärderade Guaranteed Asset Performance avtalen där likheter och fynd från den insamlade datan diskuteras.
The theory covers general information about long-term service contracts and important factors that are valuable for equipment owners as well as information about the Guaranteed Asset Performance Agreement, key performance indicators, sales procedure, and Agreement delivery.
A so-called mixed-method approach was used to collect both quantitative and qualitative data. Through interviews, discussions, and data gathering through forms with internal stakeholders could qualitative and quantitative data be gathered and stored through notes, recordings, and Excel files. Other relevant quantitative data could be collected through the company’s internal databases. The process of structuring and analyzing the collected data are presented through text and figures.
The result of the thesis consists of individual result for each agreement investigated where challenges and actual performance data is presented and discussed. Further, a final conclusion for the evaluated Guaranteed Asset Performance agreements is presented by discussing similarities and findings from the collected information.
Teoring täcker allmän information om långtids service avtal och viktiga faktorer som produkters ägare värdesätter. Dessutom presenteras information om Guaranteed Asset Performance avtalet, nyckeltalen, försäljnings proceduren och service avtals leverering.
Ett så kallat mixed tillvägagångssätt användes för data insamling av så väl kvantitativ och kvalitativ data. Genom intervjuer, diskussioner och data insamling med hjälp av formulär från interna intressenter kunde kvalitativ och kvantitativ data samlas in och förvaras genom anteckningar, inspelningar och Excel filer. Annan relevant kvantitativ data samlades in från företagets databaser. Processen av att strukturera och analysera den insamlade datan presenteras genom text och diagram.
Examensarbetets resultat består av individuella resultat för varje undersökt avtal, där utmaningar och faktiska prestandan presenteras och diskuteras. Till slut presenteras en slutsats för de utvärderade Guaranteed Asset Performance avtalen där likheter och fynd från den insamlade datan diskuteras.