Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen digitaalisen markkinoinnin aloittaminen - Case: Tmi Motio Fysio

Paloaro, Tiia (2022)

 
Avaa tiedosto
Paloaro_Tiia.pdf (841.9Kt)
Lataukset: 


Paloaro, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052110982
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli auttaa toimeksiantajayritystä digitaalisen markkinoinnin aloittamisessa ja sitä kautta näkyvyyden lisäämisessä. Toimeksiantaja tarvitsi tietoa siitä, mitä hyötyä sähköisestä markkinoinnista on ja millä keinoilla verkossa kannattaa markkinoida. Tavoitteena oli kartoittaa sopivimpia sähköisiä kanavia, joista yrittäjä voisi aloittaa markkinoinnin, sekä antaa ehdotuksia markkinoinnin sisällöstä kyseisiin kanaviin. Työ toteutettiin toimeksiantona kuopiolaiselle fysioterapia-alalla toimivan Motio Fysion yrittäjälle Minna Laakkoselle. Lähtötilanne oli se, että yritystä ei oltu markkinoitu aktiivisesti, eikä yrityksellä ollut mitään sähköisiä markkinointikanavia käytössä.

Työ toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka lähestymistapana käytettiin tapaustutkimusta. Työn tueksi kerättiin kattava teoriapohja, jossa käsitellään muun muassa digitaalista markkinointia ja sen hyötyjä, sisältömarkkinointia, markkinoinnin suunnittelua sekä digitaalisen markkinoinnin kanavia. Työssä on käytetty laadullisina tutkimusmenetelminä haastattelua ja benchmarking-menetelmää eli vertailuanalyysiä. Haastattelu toteutettiin yrittäjän teemahaastatteluna, jossa tavoitteena oli saada käsitys markkinoinnin lähtökohdista, liiketoiminnan tavoitteista sekä saada tietoa markkinoinnin sisällön tueksi. Haastattelun avulla saatiin kerättyä hyvin tietoa yrityksen palveluista ja asiakkaista, liiketoiminnan tulevaisuuden näkymistä ja kohderyhmästä. Toisena aineistonkeruumenetelmänä käytettiin benchmarking-menetelmää, jossa samalla alalla toimivan yrityksen verkkosivuja tutkittiin ja pyrittiin löytämään hyviä käytäntöjä. Parhaimpina pidettyjä käytäntöjä sovellettiin ja hyödynnettiin kehitysehdotuksissa.

Työn tuloksena syntyi toimeksiantajalle räätälöidyt kehitysideat, joihin on valittu tärkeimmät askeleet digimarkkinoinnin aloittamisvaiheeseen. Markkinointikanaviksi valittiin verkkosivut ja Instagram. Ehdotuksissa on annettu kattavasti ideoita sisällöntuotannosta kyseisiin kanaviin, ja perusteltu tehdyt valinnat. Markkinoinnin kohderyhmän valinta ja tavoitteiden asettaminen koettiin tarpeelliseksi markkinoinnin aloittamisvaiheessa, joten nämä asiat kartoitettiin yrittäjän haastattelussa. Yrityksen selkeäksi kohderyhmäksi nousi esiin lapset ja nuoret huoltajineen. Markkinointia ehdotettiinkin suunnattavan kyseiselle kohderyhmälle sisältömarkkinoinnin keinoin. Tavoitteiden asettamista on havainnollistettu SMART-mallia hyödyntäen. Kehitysehdotukset perustuvat aiheeseen liittyvään tietoperustaan ja niissä on huomioitu yrittäjän toiveet ja resurssit. Kokonaisuudessaan opinnäytetyö tarjoaa hyödyllistä tietoa digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista, joiden avulla yritys voi aloittaa ja kehittää digimarkkinointiaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste