Opiskelijoille suunnatun kampanjan kehittäminen, nykyisen asiakaskokemuksen avulla : Piikkiön osuuspankki
Rostedt, Linda (2022)
Rostedt, Linda
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315122
Tiivistelmä
Suomessa väestö ikääntyy ja tämä näkyy myös pankkisektorilla. Asiakkaita menetetään niin sanotun luonnollisen poistuman kautta tasaiseen tahtiin ja uusia asiakkaita on saatava houkuteltua heidän tilalleen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mikä saisi nuoren opiskelijan vaihtamaan pankkia.
Työn toimeksiantajana toimi Piikkiön osuuspankki. Työn teoriaosuudessa paneuduttiin asiakaskokemukseen ja palvelukokonaisuuden muodostumiseen, sekä yrityksen markkinoinnissa huomioon otettaviin asioihin.
Tutkimuksen yhteydessä toteutettiin kysely nuorille Turun AMK -opiskelijoille sekä toinen kysely toimeksiantajan nuorille asiakkaille. Tämän avulla selvitettiin nuorten ajatuksia heidän pankkipalveluistaan.
Tutkimuksen tuloksena kehitettiin kampanjaehdotus toimeksiantajalle, jonka tavoitteena olisi toteutuessaan saada uudenlaista yhteistyötä aikaiseksi Turun ammattikorkeakoulun ja Piikkiön osuuspankin välille. Toteutuessaan yhteistyö lisäisi toimeksiantajan tunnettavuutta korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Tämän lisäksi myös finanssialan opiskelijat pääsisivät projektin myötä tekemään projektitoimeksiantoja paikallisen finanssialan toimijan kanssa. Finland has an ageing population and this is also reflected in the banking sector. Customers are being lost at a steady rate through so-called natural attrition and new customers need to be attracted to replace them. The aim of this thesis was to find out what would make a young student change bank.
The client was Piikkiö osuuspankki. The theoretical part of the thesis focused on the customer experience and the formation of a service package, as well as on the issues to be taken into account in marketing a company.
In connection with the research, there was two surveys. One with young students of Turku UAS and one with young customers of the client.
As a result of the research, a campaign proposal was developed for the client, which would aim to establish a new kind of cooperation between Turku UAS and Piikkiö osuuspankki. If implemented, the cooperation would increase the client's visibility among UAS students.
Työn toimeksiantajana toimi Piikkiön osuuspankki. Työn teoriaosuudessa paneuduttiin asiakaskokemukseen ja palvelukokonaisuuden muodostumiseen, sekä yrityksen markkinoinnissa huomioon otettaviin asioihin.
Tutkimuksen yhteydessä toteutettiin kysely nuorille Turun AMK -opiskelijoille sekä toinen kysely toimeksiantajan nuorille asiakkaille. Tämän avulla selvitettiin nuorten ajatuksia heidän pankkipalveluistaan.
Tutkimuksen tuloksena kehitettiin kampanjaehdotus toimeksiantajalle, jonka tavoitteena olisi toteutuessaan saada uudenlaista yhteistyötä aikaiseksi Turun ammattikorkeakoulun ja Piikkiön osuuspankin välille. Toteutuessaan yhteistyö lisäisi toimeksiantajan tunnettavuutta korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Tämän lisäksi myös finanssialan opiskelijat pääsisivät projektin myötä tekemään projektitoimeksiantoja paikallisen finanssialan toimijan kanssa.
The client was Piikkiö osuuspankki. The theoretical part of the thesis focused on the customer experience and the formation of a service package, as well as on the issues to be taken into account in marketing a company.
In connection with the research, there was two surveys. One with young students of Turku UAS and one with young customers of the client.
As a result of the research, a campaign proposal was developed for the client, which would aim to establish a new kind of cooperation between Turku UAS and Piikkiö osuuspankki. If implemented, the cooperation would increase the client's visibility among UAS students.