Henkilöstökäytäntöjen kehittäminen lähijohtamisen tueksi
Kemppi, Niina (2022)
Kemppi, Niina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061317818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061317818
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli kehittää henkilöstöjohtamisen käytäntöjä lähijohtamisen tueksi. Työn tarkoitus oli kehittää toimintatapoja ja tuottaa yrityksen esimiehille tietoa henkilöstökäytännöistä. Yritys, jolle opinnäytetyö tehtiin, on amerikkalainen yritys, jonka sivuliike toimii Suomessa. Amerikkalaisen henkilöstöjohtamisen käytäntöjen soveltaminen Suomeen on osoittautunut haasteelliseksi, joten henkilöstöjohtamisen käytännön ohjeita oli tarpeen kehittää nimenomaan Suomen toimipisteelle. Yritys on kasvanut nopeasti ja henkilöstömäärän lisääntyessä, prosessien kehittäminen oli tarpeellista.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistyönä, jonka tarkoitus oli selventää yrityksen esimiehille mitä henkilöstökäytännöt tarkoittavat ja missä esimiehet kokevat tarvitsevan tukea. Tutkimus tehtiin teema- ja lomakehaastatteluilla yrityksen esimiehille. Työ kartoitti ja tutki yleisimmät henkilöstökäytännöt ja henkilöstökäytäntöjen kehittämiskohteet kohdeyrityksessä.
Kehittämistyön tuloksena huomattiin, että kohdeyrityksen esimiehet kaipasivat tukea. Erityisesti tutkimuksessa korostui tarve esimiehille suunnatuista koulutuksista, tavoitekeskusteluiden järjestämisestä, sekä esimiesten ajankäytön apuvälineistä.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistyönä, jonka tarkoitus oli selventää yrityksen esimiehille mitä henkilöstökäytännöt tarkoittavat ja missä esimiehet kokevat tarvitsevan tukea. Tutkimus tehtiin teema- ja lomakehaastatteluilla yrityksen esimiehille. Työ kartoitti ja tutki yleisimmät henkilöstökäytännöt ja henkilöstökäytäntöjen kehittämiskohteet kohdeyrityksessä.
Kehittämistyön tuloksena huomattiin, että kohdeyrityksen esimiehet kaipasivat tukea. Erityisesti tutkimuksessa korostui tarve esimiehille suunnatuista koulutuksista, tavoitekeskusteluiden järjestämisestä, sekä esimiesten ajankäytön apuvälineistä.