Rakennustyömaan asiakasyhteistyön ja asukasmuutosprosessin kehittäminen
Laurén, Camilla (2022)
Laurén, Camilla
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062018932
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062018932
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaaja on Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi. Työssä tarkastellaan rakennusliikkeen asukasmuutostöitä, asiakaslähtöistä toimintaa ja palvelun laadun kehittämistä. Työn tavoitteena on kehittää prosessia sekä löytää keinoja asiakastyytyväisyyden ja rakennustyömaan asiakasyhteistyön parantamiseen.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja asiakastyytyväisyyskyselyitä. Tärkeimmät näistä olivat asiakastyytyväisyyskysely kolmen kohteen asiakkaille ja asiakastyytyväisyyskysely yhden rakennustyömaan tilaajaorganisaatiolle, rakennusvalvonnalle, suunnittelijoille sekä aliurakoitsijoille.
Työssä tutkitaan yrityksen tämän hetkistä asukasmuutosprosessia, yrityksen käytössä olevia ohjelmia sekä rakennustyömaan asiakasyhteistyötä.
Lopputuloksena saatiin kehitysideoita, joita voidaan lähteä kehittämään prosessin sujuvoittamiseksi.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja asiakastyytyväisyyskyselyitä. Tärkeimmät näistä olivat asiakastyytyväisyyskysely kolmen kohteen asiakkaille ja asiakastyytyväisyyskysely yhden rakennustyömaan tilaajaorganisaatiolle, rakennusvalvonnalle, suunnittelijoille sekä aliurakoitsijoille.
Työssä tutkitaan yrityksen tämän hetkistä asukasmuutosprosessia, yrityksen käytössä olevia ohjelmia sekä rakennustyömaan asiakasyhteistyötä.
Lopputuloksena saatiin kehitysideoita, joita voidaan lähteä kehittämään prosessin sujuvoittamiseksi.