Value Based Selling of Remote Services
Pajala, Teemu (2014)
Pajala, Teemu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219037
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405219037
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoite on ehdottaa sisäisiä ja ulkoisia arvolauseita etädiagnostiikkaa varten. Toinen tutkimuksen alue on yhteistyö tuotemyynnin ja huoltomyynnin välillä, jotta etädiagnostiikan vaatimat komponentit saadaan asennettua tuotetoimituksen aikaisessa vaiheessa.
Tutkimus on tehty kohdeyrityksessä ja asiakkaita ei ole ollut mukana tutkimuksessa. Haas-tattelut ja tiedon keruu on tehty tarkkaan valituilta ihmisiltä, joilla on pitkä kokemus merite-ollisuudesta useista yrityksistä ennen siirtymistä kohdeyrityksen palvelukseen.
Tutkimus on laadullinen ja rajattu arvolauseisiin, ilman arvojen rahallista määrittelyä, koska numeraalista tietoa ei ollut käytettävissä.
Tutkimus on tehty kappaleissa, joista ensimmäinen esittelee tutkimusalueen, toinen esitte-lee aiheeseen liittyvän teorian, kolmas esittelee tiedonkeruun haastatteluilla, neljäs esittelee tiedon analysoinnin suhteessa teoreettiseen viitekehykseen, viides esittelee ehdotukset kohdeyritykselle, jotta tutkimuksen tulokset saadaan käyttöön.
Tutkimuksen tulos on arvolausekkeet myynnin käyttöön etädiagnostiikan myyntiin risteili-jämarkkinoilla, sekä sisäisesti kohdeyrityksessä. Arvolausekkeet on kehitetty käytettäväksi tuotemyynnissä ja huoltomyynnissä tehostamaan etädiagnostiikan myyntiä.
Tutkimus on tehty kohdeyrityksessä ja asiakkaita ei ole ollut mukana tutkimuksessa. Haas-tattelut ja tiedon keruu on tehty tarkkaan valituilta ihmisiltä, joilla on pitkä kokemus merite-ollisuudesta useista yrityksistä ennen siirtymistä kohdeyrityksen palvelukseen.
Tutkimus on laadullinen ja rajattu arvolauseisiin, ilman arvojen rahallista määrittelyä, koska numeraalista tietoa ei ollut käytettävissä.
Tutkimus on tehty kappaleissa, joista ensimmäinen esittelee tutkimusalueen, toinen esitte-lee aiheeseen liittyvän teorian, kolmas esittelee tiedonkeruun haastatteluilla, neljäs esittelee tiedon analysoinnin suhteessa teoreettiseen viitekehykseen, viides esittelee ehdotukset kohdeyritykselle, jotta tutkimuksen tulokset saadaan käyttöön.
Tutkimuksen tulos on arvolausekkeet myynnin käyttöön etädiagnostiikan myyntiin risteili-jämarkkinoilla, sekä sisäisesti kohdeyrityksessä. Arvolausekkeet on kehitetty käytettäväksi tuotemyynnissä ja huoltomyynnissä tehostamaan etädiagnostiikan myyntiä.