Työhyvinvoinnin ja perehdytyksen vaikutukset oman osaamisen kehittymiseen
Härkänen, Henna (2022)
Härkänen, Henna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102021390
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102021390
Tiivistelmä
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella työhyvinvoinnin ja perehdytyksen vaikutusta oman osaamisen kehittymiseen sekä miten työyhteisö vaikuttaa omaan kehittymiseen ja sitä, mitä työyhteisön tulee tarjota mahdollistaakseen oman ammatillisen kehittymisen. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös määrittää sosiaalisen median assistentin työssä vaaditut taidot.
Opinnäytetyöprosessin aikana omaa työtä ja työskentelyä sekä työyhteisössä toimimista seurattiin kymmenen viikkoa kestävän seurantajakson ajan, viikoittain tapahtuvan päiväkirjaraportoinnin avulla. Opinnäytetyössä hyödynnettiin teoriaa omien havaintojen ja pohdinnan tukena laadullisin tutkimusmenetelmin.
Opinnäytetyöprosessin aikana työyhteisöstä nousi esiin useita epäkohtia työhyvinvointiin sekä perehdytykseen liittyen. Työhyvinvoinnin parantamiseksi ehdotettiin työyhteisössä järjestettävää työtyytyväisyyskyselyä sekä työhyvinvoinnin epäkohtiin puuttumista ja tilanteen jatkuvaa seuraamista.
Opinnäytetyöprosessin aikana omaa työtä ja työskentelyä sekä työyhteisössä toimimista seurattiin kymmenen viikkoa kestävän seurantajakson ajan, viikoittain tapahtuvan päiväkirjaraportoinnin avulla. Opinnäytetyössä hyödynnettiin teoriaa omien havaintojen ja pohdinnan tukena laadullisin tutkimusmenetelmin.
Opinnäytetyöprosessin aikana työyhteisöstä nousi esiin useita epäkohtia työhyvinvointiin sekä perehdytykseen liittyen. Työhyvinvoinnin parantamiseksi ehdotettiin työyhteisössä järjestettävää työtyytyväisyyskyselyä sekä työhyvinvoinnin epäkohtiin puuttumista ja tilanteen jatkuvaa seuraamista.
