Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Prosessit Porvoon Autotarvike Oy Ab:n Loviisan toimipisteen jälkimarkkinointiosastolla

Malmberg, Irene (2014)

Avaa tiedosto
Malmberg_Irene.PDF (454.8Kt)
Lataukset: 


Malmberg, Irene
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411666
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on perehdytty prosessien kuvaamiseen, prosessikaavion laatimiseen, prosessien johtamiseen sekä prosessien arvioimiseen ja kehittämiseen. Teoriaosuuden pohjalta on laadittu kohdeyritykselle – Porvoon Autotarvike Oy Ab:n Lo-viisan toimipisteen jälkimarkkinointiosastolle – prosessikuvausta sekä prosessikaaviota. Kuvattavaksi ja tarkasteltavaksi prosessiksi on valittu arviointikriteereiden perusteella jälkimarkkinointiosaston huolto- ja korjaustoimenpiteiden palveluprosessi. Opinnäytetyössä on myös arvioitu tarkasteltavan prosessin suorituskykyä sekä pohdittu keinoja prosessin kehittämiseksi. Kehittämistä varten on laadittu mallipohja, joka kuvaa kehittämisprosessin eri vaiheita.

Opinnäytetyössä on keskitytty ainoastaan Loviisan toimipisteen jälkimarkkinointiosastoon, muut toiminnot on jätetty työn ulkopuolelle. Tarkasteltavaksi on valittu selkeyden vuoksi vain yksi prosessi. Yritys voi hyödyntää tätä opinnäytetyötä sekä liitteenä olevat mallit, ja tarkastella sekä kehittää muita prosesseja myöhemmässä vaiheessa. Tämän opinnäytetyön tulokset on tarkoitus käydä yrityksessä henkilöstön kanssa läpi. Tämän jälkeen henkilöstö tuntee prosessin sekä oman osuutensa prosessin toteuttamisessa. Prosessin kehittämiseksi laadittu malli kehottaa henkilöstön ottamista mukaan kehittämisen prosessiin. Näin saadaan henkilöstöä sitouduttu prosessin kehittämiseen ja kehittämisestä seuraa mahdollisimman hyvä lopputulos.

Tarkasteltu prosessi alkaa asiakkaan huolto- tai korjaustoimenpiteen tarpeesta. Prosessi kulkee jälkimarkkinointiosaston läpi ja päättyy valmiin työn luovuttamiseen asiakkaalle.

Opinnäytetyössä on annettu yritykselle ja sen johdolle puitteet prosessiajattelun omak-sumiseen toiminnan kaikilla osa-alueilla, ja yhtä prosessia tarkastelemalla on päästy hyvään alkuun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste