Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TikTokin hyödyntäminen Helsingin NMKY:n viestinnässä

Chime, Samuel (2022)

 
Avaa tiedosto
Chime_Samuel.pdf (2.403Mt)
Lataukset: 


Chime, Samuel
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827169
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään Helsingin NMKY:n TikTok -tilin lanseerauskampanjan toteutusta ja tuloksia. Työssä tarkastellaan digimarkkioinnin ja sosiaalisessa mediassa toimivan markkinointisisällön erityispiirteitä sekä alustojen hyödyntämismahdollisuuksia yritysviestinnässä. Työ on toteutettu noin vuoden mittaisen kampanjan ja raportoinnin muodossa.

Työn tavoitteena on antaa Helsingin NMKY:n markkinointitiimille kattava katsaus laseerauskampanjan kulusta ja tuloksista. Tavoitteena on verrata toteutusta tunnettuihin digimarkkinointi menetelmiin ja sisällön suunnittelu tapoihin. Kampanjan aikana ja sen jälkeen kerätty data antaa toimeksiantajalle välineitä tulevien kampanjoiden suunnitteluun.

Työn teoriaosuus koostuu markkinointiteemoista sosiaalisen median markkinoinnin ympärillä. Digimarkkinoinnille ominaiset piirteet, joita ei perinteisissä kanavissa pystytä hyödyntämään, kuten tarkka ja jatkuva data, ovat merkittävä osa teoriaa. Sosiaalisessa mediassa puhuttelee käyttäjiä sisältö, jonka suunnitteluun ja toteutukseen on paljon keinoja ja teorioita. Koska Helsingin NMKY:n kohderyhmä vaihtelevasti on nuoret ja lapset, käsitellään teoriassa myös lapsille viestimisen etikettiä ja sääntöjä.

Toiminnallinen osuus työssä on kampanjan toteutus, mikä kesti elokuusta 2021 heinäkuuhun 2022. Kampanja sisälsi 84 TikTok videota sekä keskustelun alustoilla. Videoiden toteutukseen kuului suunnittelu, kuvaus, editointi, postaus ja seuranta. Toiminnallisen osuuden kuvauksessa on käsitelty kampanjan aikana menestyneiden videoiden piirteitä sekä epäonnistuneita videoita. Kampanjan aikana tuotantoprosessit vaihtelevat sisällön, tiimin ja kohderyhmän mukaan. Toiminnallisen osuuden lopussa on esitetty kampanjan tulokset ja johtopäätökset.

Tuloksista voidaan päätellä, että nopea tempo sekä huumori olivat merkittäviä tekijöitä videoiden menestyksessä. Myös videoiden laatu sekä omaperäinen sisältö tekivät videoista mielenkiintoa herättäviä ja täten alustalla menestyviä. Jatkossa yhdistyksen tulee tehostaa vuorovaikutusta ja pyrkiä omalaatuisen sisällön jatkuvaan tuottamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste