Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing Plan : case: Company X

Eurén, Miska (2022)

 
Avaa tiedosto
Euren_Miska.pdf (2.949Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Eurén, Miska
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530066
Tiivistelmä
The purpose of this thesis was to create a marketing plan for Company X, which works in sports analytics. In the marketing plan, the current market space is being inspected, as well as the marketing opportunities Company X has. There are two markets that are being inspected: ice hockey and football. Company X has operated in ice hockey for five years now, but has also started expanding its operations to football.

The theoretical frame of this thesis includes market research, internal analysis of the company and creating a marketing plan according the results of the analyses. Information was gathered from academic sources and also different internet sources. Different tools were used to analyze the market and the internal situation.

Marketing and internal analysis conclusions were, that the internal situation in Company X is stable, and the position in the ice hockey market is strong. For football, Company X has great starting factors in technology and partner networks to start seriously expanding its presence in the football marketspace.

In the future, Company X has to actively search for new technological opportunities and follow what the competitors are doing, so their position in the marketspace stays strong.
 
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointisuunnitelma urheiluanalytiikan toimialalla toimivalle Yritys X:lle. Markkinointisuunnitelmassa tarkastellaan nykyistä markkinatilannetta sekä Yritys X:n markkinointimahdollisuuksia. Tarkasteltavia markkinoita on kaksi: jääkiekko sekä jalkapallo. Yritys X on toiminut jääkiekossa nyt viisi vuotta, mutta on aloittanut toimintansa laajentamisen jalkapalloon.

Tämän opinnäytetyön teoreettinen viitekehys sisältää markkinatutkimuksen, yrityksen sisäisen tilanteen analysoimisen sekä analysoinnista saatujen tulosten käyttämistä hyödyksi markkinointistrategioiden luomiseen. Tieto kerättiin akateemisista lähteistä sekä erilaisista internetlähteistä. Markkinatilanteen ja Yritys X:n sisäisen tilanteen analysoimiseen käytettiin erilaisia työkaluja.

Markkina- ja tilanneanalyysien tuloksena oli, että Yritys X:n sisäinen tilanne on vakaa, ja positio oman toimialansa palveluntarjoajana on vahva. Jalkapallossa Yritys X:llä on hyvät lähtökohdat teknologisesti ja kumppaniverkoston kannalta lähteä vahvasti laajentamaan tuotettaan uusille markkinoille.

Jatkossa Yritys X:n pitää etsiä aktiivisesti uusia teknologisia mahdollisuuksia ja seurata kilpailijoiden toimintaa, jotta asema markkinoilla pysyy vahvana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste