Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Musiikkivideoiden merkitys suomalaisen artistin markkinoinnissa 2010-luvulla

Luomanen, Joni (2014)

 
Avaa tiedosto
Luomanen_Joni.pdf (8.683Mt)
Lataukset: 


Luomanen, Joni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060912199
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee musiikkivideoiden merkitystä ja roolin muutosta artistin markkinoinnissa viime vuosikymmenen aikana. Keskityn tässä työssä vain suomalaisiin musiikkivideoihin ja tutkin aihetta lähinnä levy-yhtiöiden näkökulmasta.

Pohjustan aihetta esittelemällä työni aluksi musiikkivideoiden historiaa viimeisten vuosikymmenten aikana. Kerron musiikkivideoiden tuotantoprosessin eri vaiheista ja musiikkivideoiden ansaintalogiikasta. Case-esimerkkinä käytän levy-yhtiö Open Recordsin artisti Petri Nygårdin 3 asiaa -musiikkivideota, sekä Kristiina Wheelerin Sininen sydän -kappaleesta tehtyä musiikkivideota.

Opinnäytetyössäni kerron myös musiikkivideoiden kuluttamisesta ja niiden erilaisista jakelukanavista. Työ pohjautuu nettilähteiden lisäksi syksyllä 2013 tehtyihin asiantuntijahaastatteluihin. Haastattelin tätä opinnäytetyötä varten Sony Musicin A&R managerina työskentelevää Gabi Hakasta, joka tunnetaan mm. Haloo Helsinki -yhtyeen taustavaikuttaja ja Open Records levy-yhtiön CEO Heikki Häkkistä, joka puolestaan on ollut merkittävässä roolissa artisti Petri Nygårdin menestyksen takana.

Opinnäytetyöni lopuksi pohdin mitä uutta olen tämän tutkimustyön aikana oppinut ja käytän swot-analyysia määrittämään musiikkivideon eri ominaisuudet artistin yhtenä markkinointivälineenä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste