Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kunnonvalvonta osana palveluiden kehittämistä

Häkkinen, Mika (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Hakkinen _Mika_opinnaytetyo.pdf (903.8Kt)
Lataukset: 


Häkkinen, Mika
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012362
Tiivistelmä
Rauten asiakkailla puutuoteteollisuudessa on lisääntyvä tarve tehdä enemmän, tehokkaammin ja laadullisesti parempaa tuotetta. Laitetoimittajan tarjoamat palvelut ovat tärkeässä osassa asiakkaiden tuotannon ja kunnossapidon kehittymisessä. Ennakoimattomia vikaantumisia halutaan tuotannossa välttää ja tärkeänä osana sitä on kunnonvalvonta.

Ehdotus opinnäytetyöhön tuli Rautelta ja sen tavoitteena on kehittää kunnonvalvontaa osana Rauten tarjoamia palveluita. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä ja pääpainona oli oikeiden toimintamallien ja menetelmien kehittäminen. Tehtävänä oli siis luoda teoreettinen malli tuotantolinjan käyttövarmuuden parantamisesta sekä kriittisyysluokittelusta kunnonvalvonnan kohdentamiseksi. Vaneritehtaan sorvilinjalle tuli kartoittaa Rauten asiakkaille lisäarvoa tuovia kunnonvalvonnan menetelmiä ja toimenpiteitä. Kunnonvalvonnan sekä muuta kautta kerätyn informaation oikeanlaista hyödyntämistä oli pohdittava ja lopuksi tuli vertailla Rauten asiakkaiden toiminnan tasoa muuhun teollisuuteen sekä arvioida vaneriteollisuuden kunnossapidon kehityssuuntaa.

Työn toteutus alkoi aiheeseen liittyvän teoriatiedon etsimisellä ja pääasiallisina lähteinä käytettiin kirjallisuutta ja standardeja. Tämän jälkeen perehdyttiin vanerin valmistusprosessin toimintaan ja Rauten nykykäytäntöjen kartoittamiseen. Parhaan käsityksen edellä mainituista asioista sai tehdasvierailujen kautta. Työn suorituksessa käytettiin myös apuna asiantuntijoiden haastatteluja.

Tuloksena saatiin tehtyä kaikki opinnäytetyön tavoitteissa esitetyt tehtävät. Tuloksia voidaan jatkossa käyttää oikeiden toimintamallien ja menetelmien perusteena. Rauten asiakkaiden kunnossapidon kehityssuunnan arvion pohjalta pystytään miettimään tulevaisuudessa tarvittavia panostuksia omien palveluiden kehittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste