Asiakastyytyväisyyskysely : Iisalmen uimahallin palvelut. Vertaileva tutkimus
Kemppinen, Annika (2014)
Kemppinen, Annika
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112640
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112640
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyys on yksi laadunkehittämisen tärkeimmistä painopisteistä, koska asiakas on lopullinen laadun arvioija. Asiakkaiden mielipiteitä mitataan asiakastyytyväisyystutkimuksilla, joilla voidaan selvittää tyytyväisyyttä koko palvelukokonaisuuteen sekä sen eri osa-alueisiin. Asiakastyytyväisyystutkimuksissa kartoitetaan asioita, joita asiakas kokee positiivisena palvelussa, miten asiantuntevaa ja ystävällistä toteutunut palvelu on ollut, miten viihtyisiä yrityksen tilat ovat olleet, mitä mieltä asiakas on ollut yrityksen tuote- ja palveluvalikoimasta sekä muita asiakkaan tarpeita.Tutkimuksen kohteena opinnäytetyössäni olivat Iisalmen uimahallin asiakkaat. Iisalmen kaupungin vapaa-ajan palvelukeskuksen johtajan Pekka Partasen toiveena oli saada vertaileva tutkimus. Asiakaskysely toteutettiin Iisalmen uimahallissa, missä jaoin kyselylomakkeita asiakkaille syksyn
2013 aikana useampina päivinä. Kyselyiden tulokset syötettiin Webropol surveys – ohjelmaan,josta saatiin tuloksia vertailtavaksi.Tutkimuksessa oli tarkoitus vertailla tuloksia edellisiin ja kerätä tietoa mahdollisista muutoksista ja
eroista annetuissa vastauksissa. Kyselylomaketta haluttiin kuitenkin hiukan muunnella, eivätkä kaikki kysymykset olleet täysin samanlaisia kuin edellisessä tutkimuksessa, mutta Pekka Partasen haluamat tiedot niistä tulevat kuitenkin selville. Edellisen kerran asiakastyytyväisyystutkimus Iisalmen uimahallissa on tehty Iisalmen kaupungille vuonna 2010 Kimmo Kortelaisen toimesta.
2013 aikana useampina päivinä. Kyselyiden tulokset syötettiin Webropol surveys – ohjelmaan,josta saatiin tuloksia vertailtavaksi.Tutkimuksessa oli tarkoitus vertailla tuloksia edellisiin ja kerätä tietoa mahdollisista muutoksista ja
eroista annetuissa vastauksissa. Kyselylomaketta haluttiin kuitenkin hiukan muunnella, eivätkä kaikki kysymykset olleet täysin samanlaisia kuin edellisessä tutkimuksessa, mutta Pekka Partasen haluamat tiedot niistä tulevat kuitenkin selville. Edellisen kerran asiakastyytyväisyystutkimus Iisalmen uimahallissa on tehty Iisalmen kaupungille vuonna 2010 Kimmo Kortelaisen toimesta.