Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Riihimäen terveysneuvontapiste Pumpun kehittäminen

Palmunen, Minna; Sammatti, Jenni (2023)

 
Avaa tiedosto
Palmunen_Sammatti.pdf (1.736Mt)
Lataukset: 


Palmunen, Minna
Sammatti, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303304470
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellinen kehittämistyön tavoitteena oli saada asiakaslähtöisempi terveysneuvontapiste, joka palvelee asiakkaitaan entistä paremmin ja on organisaation näkökulmasta kustannustehokkaampi. Työn aihe on lähtöisin työelämästä, sillä Riihimäen terveyspalveluissa on havaittu tarve saada perusteltua tietoa terveysneuvontapisteen toiminnasta ja haasteista. Pumpun käyttöaste on ollut liian alhainen, jotta toimintaa kannattaisi nykymuodossaan jatkaa.

Kehittämistyö on laadullinen ja aineiston kerääminen tapahtui tutustumalla kirjallisuuteen, benchmarkkauksella, asiakashaastatteluilla sekä kahden yhteiskehittämisen työpajan kautta. Lähestymistapana kehittämistyössä käytettiin palvelumuotoilua. Työpajoihin valittiin soveltuvia palvelumuotoilun menetelmiä: empatiakartta persoonakortein, arvolupauskartta sekä Service Logic Business Model Canvas, joiden avulla pyrittiin tarkastelemaan Pumpun palveluja käyttäjien näkökulmasta.

Aineiston tulokset ryhmiteltiin haastattelujen osalta unelmien terveysneuvontapisteen sijainnin, palveluiden, henkilökunnan ja tiedotuksen mukaan. Työpajojen tulokset esiteltiin menetelmäperusteisesti. Tärkeimpinä tuloksina saatiin selville asiakkaiden toiveita terveysneuvontapisteeseen liittyen ja kehittämiskohteita, joihin tulisi kiinnittää huomiota jatkossa. Pumppuun toivottiin tartuntatautitestauksia, rokotuksia, laajempaa aukioloaikaa, ruokaa ja kodikkuutta sekä parempaa tiedottamista. Tärkeänä pidettiin myös työntekijöiden pysyvyyttä sekä heidän motivaatiotaan ja tuomitsematonta asennetta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste