Developing wellness start-up and testing its concept validity : multi-theory assessment of a Wellness index based consulting service
Tuomaala, Tommy (2014)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014062413213
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014062413213
Tiivistelmä
Lopputyön keskipisteessä on palvelutuote nimeltään "Hyvinvointi Indeksi" joka on vuorostaan saanut inspiraationsa Buthanin GNH indeksistä. "Business Model Canvas" esittää kuinka arvoja lisätään asiakkuus hallinnalla.
Tätä konsepti tuotetta testataan "Lean" ja "Agile" menetelmillä jotta innovaatioilla saavutettaisi pitkäaikaista kasvua hyvinvointi yrittäjälle.
Tulokset osoittavat että "hyvinvointi Indeksi" ei kasvata hyvänvoinnin läsnäoloa kuten ensi alkuun ehdotettiin. Tämä tuote toimii silti hyvänä työkaluna erotellen eri asiakas ryhmät toisistaan, kannattavat vähemmän kannattavista.
Tulevaisuutta varten ehdotetaan että tutkitaan mikäli "Hyvää Jakamassa" tuote kasvattaa "Hyvinvointi Indeksin" käyttö astetta sosiaalisessa mediassa.
Tätä konsepti tuotetta testataan "Lean" ja "Agile" menetelmillä jotta innovaatioilla saavutettaisi pitkäaikaista kasvua hyvinvointi yrittäjälle.
Tulokset osoittavat että "hyvinvointi Indeksi" ei kasvata hyvänvoinnin läsnäoloa kuten ensi alkuun ehdotettiin. Tämä tuote toimii silti hyvänä työkaluna erotellen eri asiakas ryhmät toisistaan, kannattavat vähemmän kannattavista.
Tulevaisuutta varten ehdotetaan että tutkitaan mikäli "Hyvää Jakamassa" tuote kasvattaa "Hyvinvointi Indeksin" käyttö astetta sosiaalisessa mediassa.