Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Strategisen suunnittelun hyödyntäminen markkinointistrategian luomisessa : markkinointistrategia Hiekka Apartments Oy:lle

Liedes, Emmi (2023)

 
Avaa tiedosto
Liedes_Emmi.pdf (1.903Mt)
Lataukset: 


Liedes, Emmi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413921
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli pohjustaa yrityksen markkinointisuunnittelua. Aiheeksi työhön rajautui markkinoinnin strateginen suunnittelu, koska tavoitteena oli rakentaa toimeksiantajalle Hiekka Apartments Oy:lle markkinointistrategia.

Opinnäytetyössä on hyödynnetty toimeksiantajayrityksen keräämiä tietoja asiakastyytyväisyydestä, nettisivujen käyttäjien toiminnasta ja mainoskampanjoiden kannattavuudesta. Opinnäytetyössä on myös kehitetty toimeksiantajayrityksen SWOT-analyysia ja asiakasprofiileja markkinointistrategiaan sopiviksi. Aineistonkeruumenetelmänä opinnäytetyössä hyödynnettiin yhteisiä suunnittelutapaamisia toimeksiantajan kanssa ja haastattelua.

Opinnäytetyössä avataan markkinointia eri näkökulmista toimeksiantajan tarpeiden pohjalta. Teoriaosuudessa käsitellään perinteistä ja digitaalista markkinointia, markkinoinnin kanavia, digitaalisen markkinoinnin mittareita, verkkokaupan markkinointia, brändin rakentamista ja merkitystä, markkinointiin vaikuttavia trendejä, sekä markkinoinnin strategista suunnittelua.

Opinnäytetyön tuotoksena syntyi markkinointistrategia, jossa on selkeästi määriteltynä yrityksen nykytilanne, kilpailijat, kohderyhmät, markkinointikanavat, tavoitteet ja budjetti. Markkinointistrategian pohjalta yritys pääsee kehittämään markkinointisuunnitelmaa, jota hyödyntämällä päästään asetettuihin tavoitteisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste