Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Laatukäsikirja konsulttiyritykselle RALA-pätevyyttä varten

Lehtonen, Tuulia (2023)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Lehtonen_Tuulia.pdf (624.3Kt)
Lataukset: 


Lehtonen, Tuulia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915660
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Insinööriavain Oy. Kyseisessä rakennusalan konsulttiyrityksessä ei ole ollut aiemmin käytössä laatukäsikirjaa tai muita laatudokumentteja. Yritystoiminnan laajentuessa laatuun täytyy alkaa kiinnittää yhä enemmän huomiota.

Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä laatuun ja laadunhallintaan liittyviin osa-alueisiin sekä niiden merkitykseen yritykselle. Työn konkreettinen tarkoitus oli laatia laatukäsikirja sekä siihen sisältyvät yrityksen yhtenäiset toimintaohjeet. Laatukäsikirjan tavoitteena on parantaa yrityksen toiminnan laatua ja yhtenäistää toimintatapoja. Osana laadunkehittämistyötä tavoitteena oli myös hakea yritykselle toimialakohtaisia RALA-pätevyyksiä. Laatukäsikirja on pohjana, mikäli yritykselle haetaan RALA-sertifikaattia tulevaisuudessa.

Opinnäytetyössä perehdyttiin laatuun, laadunhallintaan rakentamisessa sekä RALA-pätevyys- ja RALA-sertifiointi-vaatimuksiin. Aineisto kerättiin kirjallisuustutkimuksen, haastattelun sekä kyselyn kautta. Yrityksen palveluiden laatutasoa ennen laatukäsikirjan käyttöönottoa selvitettiin anonyymillä asiakaskyselyllä.

Opinnäytetyössä käytettyjen lähdeaineistojen, johdon haastattelun, asiakaskyselyn vastausten sekä yhteisten palavereiden kautta saatiin aikaan laatukäsikirja, joka on kuvaus yrityksen keskeisimmistä toiminnoista, toimintaperiaatteista ja toimintajärjestelmästä. Laatukäsikirja kattaa kolme osaa. Osa 1 sisältää kuvauksen yrityksen laadunhallintajärjestelmästä sekä sen toiminnasta. Osa 2 sisältää yrityksen tarkemmat toiminta-ohjeet. Osa 3 sisältää laatutallenteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste