Google Ads -mainonnan kohdentamisen vaikutus verkkosivuliikenteeseen : case: ehdokas X eduskuntavaaleissa 2023
Tammikivi, Joonas (2023)
Tammikivi, Joonas
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923219
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923219
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli selvittää ja toteuttaa mahdollisimman kannattavaa Google Ads -mainontaa. Datan analysoimista varten luotiin myös verkkosivut. Tutkimuksessa selvitettiin Google Ads kohderyhmien laatua verkkosivuilla, raportit kerättiin Google Analytics:illä. Google Analytics:illä pääteltiin kohderyhmien välisiä eroja.
Teoriaosuus sisältää digimarkkinoinnin käsitteitä ja menetelmiä, joita voidaan soveltaa poliittisessa markkinoinnissa. Poliittista digimarkkinointia tutkitaan ehdokkaan näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmä oli vertailuaineistojen analysoiminen.
Tutkimustulokset auttoivat ymmärtämään mainonnan kohdennuksen tärkeyttä. Toimeksiantajalle tutkimustulokset osoittavat tehdyn työn toimivuuden, mutta tuloksien hyöty on hyvin ajankohtainen.
Teoriaosuus sisältää digimarkkinoinnin käsitteitä ja menetelmiä, joita voidaan soveltaa poliittisessa markkinoinnissa. Poliittista digimarkkinointia tutkitaan ehdokkaan näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmä oli vertailuaineistojen analysoiminen.
Tutkimustulokset auttoivat ymmärtämään mainonnan kohdennuksen tärkeyttä. Toimeksiantajalle tutkimustulokset osoittavat tehdyn työn toimivuuden, mutta tuloksien hyöty on hyvin ajankohtainen.
