Asiakastyytyväisyystutkimus : Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupiste
Osola, Veera (2011)
Osola, Veera
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327494
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327494
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli tutkia Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen asiakastyytyväisyyttä. Tavoitteenani oli selvittää, mitä mieltä asiakaspalvelupisteessä asioivat asiakkaat ovat S-Pankin tuotteista sekä Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen palveluista, henkilökunnasta ja toimintaympäristöstä. Tutkimuksessa selvitettiin myös, mitä S-Pankin palveluita asiakkailla on käytössään, sekä asiakkaiden toivomuksia pankkiasionnin toiminnan kehittämiseksi.
Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteelle ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyystutkimusta. S-ryhmän säästökassojen muuttuminen S-Pankiksi oli mielestäni hyvä syy tutkia, miten tyytyväisiä asiakkaat oikeasti ovat näihin muutoksiin, joita säästökassoista S-Pankiksi muuttuminen toi tullessaan.
Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteelle tärkeitä asiakkaita ovat kaikki vanhat sekä uudet asiakkaat, jotka haluavat hyödyntää bonusten keräämisen lisäksi myös pankkipalveluita. Heidän mielipiteensä ja ideansa ovat tärkeitä toiminnan kehittämiselle. Uutena pankkina kilpailussa on todella tärkeää pysyä mukana. Siksi on tärkeää, että toimintaa kehitetään jatkuvasti niin, että saadaan lisää S-ryhmän tarjoamiin pankkipalveluihin tyytyväisiä asiakkaita.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin kyselyn avulla. Kysely oli täytettävissä vapaasti Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteessä kahden viikon ajan. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki Kokkolan Prisman SPankin asiakaspalvelupisteessä asioivat asiakkaat.
Tutkimustuloksista voidaan todeta, että Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen asiakastyytyväisyyden tila on hyvä. Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen vahvuuksia tutkimuksesta saatujen tulosten mukaan ovat henkilökunnan ystävällisyys ja palvelualttius, palvelun sujuvuus sekä aukioloajat.
Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteelle ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyystutkimusta. S-ryhmän säästökassojen muuttuminen S-Pankiksi oli mielestäni hyvä syy tutkia, miten tyytyväisiä asiakkaat oikeasti ovat näihin muutoksiin, joita säästökassoista S-Pankiksi muuttuminen toi tullessaan.
Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteelle tärkeitä asiakkaita ovat kaikki vanhat sekä uudet asiakkaat, jotka haluavat hyödyntää bonusten keräämisen lisäksi myös pankkipalveluita. Heidän mielipiteensä ja ideansa ovat tärkeitä toiminnan kehittämiselle. Uutena pankkina kilpailussa on todella tärkeää pysyä mukana. Siksi on tärkeää, että toimintaa kehitetään jatkuvasti niin, että saadaan lisää S-ryhmän tarjoamiin pankkipalveluihin tyytyväisiä asiakkaita.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin kyselyn avulla. Kysely oli täytettävissä vapaasti Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteessä kahden viikon ajan. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki Kokkolan Prisman SPankin asiakaspalvelupisteessä asioivat asiakkaat.
Tutkimustuloksista voidaan todeta, että Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen asiakastyytyväisyyden tila on hyvä. Kokkolan Prisman S-Pankin asiakaspalvelupisteen vahvuuksia tutkimuksesta saatujen tulosten mukaan ovat henkilökunnan ystävällisyys ja palvelualttius, palvelun sujuvuus sekä aukioloajat.