Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tuotelähtöisestä yrityksestä asiakaslähtöisemmäksi yritykseksi : case: Yritys X

Räisänen, Kati (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Raisanen_Kati.pdf (1.622Mt)
Lataukset: 


Räisänen, Kati
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014100714529
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee asiakaslähtöistä liiketoimintaa, sen eri osa-alueita sekä asiakaslähtöistä toimintastrategiaa ja sen jalkauttamista organisaatioon. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada asiakaskyselyn avulla tietoon niitä seikkoja, joiden mukaan yritys voi toimia jatkossa entistä asiakaslähtöisemmin, parantaa asiakastyytyväisyyttä ja sitä kautta kasvattaa tulosta.

Työ toteutettiin toimeksiantona Yritys X:lle, joka on askartelu- ja seripainotuotteiden valmistamiseen erikoistunut pk-yritys. Työn aihe oli yritykselle ajankohtainen ja tutkimusta tullaan käyttämään apuna kehitettäessä yrityksen asiakaslähtöisyyttä sekä uutta kasvustrategiaa suunniteltaessa.

Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan, teoriaosuuteen ja empiriaosuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen kannalta keskeisiä asioita, kuten asiakkuuden hallintaa ja asiakaskokemusta sekä niiden vaikutusta asiakaskannattavuuteen. Luvussa käsitellään myös asiakaslähtöistä toimintastrategiaa ja asiakaslähtöisen ajattelumallin jalkauttamista organisaatioon. Työn empiriaosuus toteutettiin laadullista tutkimusmenetelmää käyttäen teemahaastatteluina kesäkuun lopussa 2014 ja sen tuloksena saatiin tehtyä kehittämiskartoitus toimeksiantajayritykselle. Asiakaskyselyn tulosten perusteella toimeksiantajayrityksen tärkeimpiä kehittämisen kohteita ovat tuotetietouden lisääminen sekä markkinointi ja tiedottaminen asiakkailleen. Toimeksiantajayritykselle laadittiin myös toimintastrategiaehdotus perustuen tutkimuksen tuloksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste