Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jalkautuva kirjastotyö - Yhteistyömalli Turun pääkirjaston Stoorille ja nuorisopalveluille

Fyrqvist, Maisa; Pietilä, Frida (2023)

 
Avaa tiedosto
Fyrqvist_Pietila.pdf (1.207Mt)
Lataukset: 


Fyrqvist, Maisa
Pietilä, Frida
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112231035
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa yhteistyömalli Turun pääkirjaston Stoorille ja nuorisopalveluille. Yhteistyömalli tukee nuortenkirjastotyön ja nuorisopalvelujen välistä yhteistyötä.

Tilaaja oli Turun pääkirjaston nuortenosasto Stoori. Stoori toteuttaa nuortenkirjastotyötä Turun pääkirjastossa. Palvelut ovat ilmaisia ja Turun kaupungin tarjoamia. Yhteistyömallin on tarkoitus muodostua Stoorin ja Turun nuorisopalveluiden välille. Yhteistyömallin toteuttamisympäristönä toimii Turun nuorisotilat.

Tietoperustassa avattiin käsitteitä nuortenkirjastotyö, osallisuus, nuorisotyö ja moniammatillinen yhteistyö. Käsitteiden merkitystä opinnäytetyön kannalta perusteltiin yhteistyömallin näkökulmasta.

Menetelminä käytettiin haastatteluita ja benchmarkkausta. Haastattelut järjestettiin puolistrukturoituina ryhmä- ja yksilöhaastatteluina. Haastattelut suoritettiin nuorisopalveluiden ja kirjastopalveluiden työntekijöille, sekä palveluiden päälliköille. Tuloksia analysoitiin teemoittamalla haastatteluja. Benchmarking-materiaalia etsittiin aiemmin tehdystä jalkautuvasta kirjastotyöstä. Benchmarking-materiaalia vertailtiin keskenään.

Tulokset osoittavat molempien palveluiden halukkuuden yhteistyölle. Nuorten lukutaitoa ja intoa lukemiseen halutaan parantaa yhteistyön avulla. Molemmilla osapuolilla on vahvuuksia yhteistyön varalle ja ideoita sen toteuttamiseen.

Tuotoksena syntyi yhteistyömalli, joka sisältää ideoita ja ohjeita yhteistyön toteuttamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste