Mikroyrittäjän liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen
Alanen, Erkki; Härkönen, Otto (2023)
Lataukset:
URI
https://www.metropolia.fi/mikroyrittajan-liiketoiminnan-digitaalinen-kehittaminenhttps://www.metropolia.fi/julkaisut
Alanen, Erkki
Härkönen, Otto
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-415-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-415-9
Tiivistelmä
Tämä julkaisu on verkkojulkaisu, joka on luettavissa osoitteessa www.metropolia.fi/mikroyrittajan-liiketoiminnan-digitaalinen-kehittaminen.
Yritysten liiketoiminta on jatkuvassa muutoksessa. Yrittäjät ja yritykset kohtaavat kilpailua omassa liiketoiminnassaan jatkuvasti ja kilpailu on hyvin monimuotoista, ei vain kotimaista vastaavien toimijoiden tuomaa kilpailua vaan myös verkon palveluiden kautta nousevaa kilpailua eri alustojen ja ympäristöjen kautta. Yhtenä kilpailukyvyn tuojana voi olla liiketoiminnan digitalisointi ja yrityksen prosessien automatisointi. Liiketoiminnan digitalisaatiosta puhutaan usealla tasolla, mutta konkreettisia toimenpiteitä digitalisaation edistämiseksi pienyrittäjien keskuudessa tehdään varsin vähän.
Tässä julkaisussa kerrotaan, miten liiketoiminan digitaalista kehittämistä voi lähteä toteuttamaan, miten sitä tehtiin Oona 2.0 – yrittäjänaisten liiketoiminnan kasvua digitalisaation ja kumppanuusverkostojen kautta -hankkeessa sekä linkitetään videoihin ja podcasteihin, jotka auttavat mikroyrittäjiä digitaalisaation polulla.
Yritysten liiketoiminta on jatkuvassa muutoksessa. Yrittäjät ja yritykset kohtaavat kilpailua omassa liiketoiminnassaan jatkuvasti ja kilpailu on hyvin monimuotoista, ei vain kotimaista vastaavien toimijoiden tuomaa kilpailua vaan myös verkon palveluiden kautta nousevaa kilpailua eri alustojen ja ympäristöjen kautta. Yhtenä kilpailukyvyn tuojana voi olla liiketoiminnan digitalisointi ja yrityksen prosessien automatisointi. Liiketoiminnan digitalisaatiosta puhutaan usealla tasolla, mutta konkreettisia toimenpiteitä digitalisaation edistämiseksi pienyrittäjien keskuudessa tehdään varsin vähän.
Tässä julkaisussa kerrotaan, miten liiketoiminan digitaalista kehittämistä voi lähteä toteuttamaan, miten sitä tehtiin Oona 2.0 – yrittäjänaisten liiketoiminnan kasvua digitalisaation ja kumppanuusverkostojen kautta -hankkeessa sekä linkitetään videoihin ja podcasteihin, jotka auttavat mikroyrittäjiä digitaalisaation polulla.
