Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Silminnähtävän mainonnan ilmeneminen musiikkifestivaaleilla

Ala-Seppälä, Arto (2023)

 
Avaa tiedosto
Ala-Seppala_Arto.pdf (5.015Mt)
Lataukset: 


Ala-Seppälä, Arto
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112631693
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli tutkia, kuinka mainonta ilmenee silmin nähden musiikkifestivaaleilla. Tavoitteena oli kartoittaa kokonaiskuva mainonnankeinojen nykytilasta eri musiikkifestivaaleilla. Kenttätutkimuksen pohjalta laadittiin toimeksiantajalle kattava tietopaketti yritysyhteistöiden myyntikonseptin kehittämiseksi. Toimeksiantajana toimi itsenäinen manageri- ja ohjelmatoimisto Master Events.

Kenttätutkimuskohteina toimivat kymmenen musiikkifestivaalia eri puolella Suomea. Tapaustutkimusten pohjalta haluttiin saavuttaa mahdollisimman monipuolinen kuva erilaisista tapahtumista ja niiden mainontakeinoista. Kerätyt tutkimusaineistot lopulta samankaltaistettiin ja kvantifioitiin lopputuloksen saavuttamiseksi.

Laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmien lisäksi työssä hyödynnettiin palvelumuotoilun keinoja. Kenttätutkimuksen menetelminä käytettiin osallistuvaa observointia, kenttämuistiinpanoja havainnointikaavion muodossa ja valokuvaamista älypuhelimella havainnekuvien keräämiseksi toimeksiantajalle.

Kerätyn ja analysoidun aineiston pohjalta saatiin lopputuloksena konkreettisia lukemia mainonnan määrästä ja laadusta. Opinnäytetyö ei ota kantaa yritysyhteistyökumppaneihin vaan ainoastaan yritysyhteistöiden ilmenemismuotoon. Opinnäytetyö toimii kehitysalustana mainonnan sekä yhteistöiden edistämiseen.

Tutkimuksen johtopäätöksenä havaittiin, että markkina tapahtumasponsoroinnille on olemassa. Kuitenkin kehittämisen varaa on vielä tapahtumamainonnan ja yritysyhteistöiden edistämiseksi. Nämä yhteistyöt rakentavat tapahtumille kestävyyttä ja paikallisille väestöille tietoutta alueellisten yritysten olemassaolosta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste