Brändipodcastien markkinatutkimus
Silmu, Santeri (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236597
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236597
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii brändipodcastien markkinaa ja työn tavoitteena on löytää syitä sille, miksi brändipodcastien markkina ei kasva. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Suomen Podcastmedia. Löydösten avulla tuotetaan toimeksiantajalle toimenpide-ehdotelma, jonka avulla markkinaa pystytään kasvattamaan.
Teoriaosuuden tehtävänä on avata työn aihepiiriä koskevat keskeiset käsitteet. Tutkimusosiossa käydään tutkimuksen menetelmät ja niiden käyttö. Tutkimusosiossa vastataan tutkimuskysymykseen kirjallisuuskatsausta käyttäen.
Työn tuloksista pystyttiin tunnistamaan brändipodcastien markkinaa koskevia ongelmia. Tutkimustuloksia hyödyntäen tehty toimenpide-ehdotelma sisältää menetelmiä, joiden avulla toimeksiantajayrityksen on mahdollista kasvattaa brändipodcastien markkinaa.
Opinnäytetyöstä saatuja tuloksia voidaan hyödyntää mahdollisissa brändipodcast markkinan jatkotutkimuksissa. Lisäksi opinnäytetyötä voivat hyödyntää sellaiset yritykset, jotka ovat kiinnostuneita podcast-markkinasta tai harkitsevat podcastien tuottamista.
Teoriaosuuden tehtävänä on avata työn aihepiiriä koskevat keskeiset käsitteet. Tutkimusosiossa käydään tutkimuksen menetelmät ja niiden käyttö. Tutkimusosiossa vastataan tutkimuskysymykseen kirjallisuuskatsausta käyttäen.
Työn tuloksista pystyttiin tunnistamaan brändipodcastien markkinaa koskevia ongelmia. Tutkimustuloksia hyödyntäen tehty toimenpide-ehdotelma sisältää menetelmiä, joiden avulla toimeksiantajayrityksen on mahdollista kasvattaa brändipodcastien markkinaa.
Opinnäytetyöstä saatuja tuloksia voidaan hyödyntää mahdollisissa brändipodcast markkinan jatkotutkimuksissa. Lisäksi opinnäytetyötä voivat hyödyntää sellaiset yritykset, jotka ovat kiinnostuneita podcast-markkinasta tai harkitsevat podcastien tuottamista.