Prospektointioppaan rakentaminen digitaalisen ulkomainospinnan uusasiakashankintaan
Närhi, Kalle (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437465
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437465
Tiivistelmä
Tämä työ käsittelee prospektoinioppaan rakentamista digitaalisen ulkomainospinnan uusasiakashankintaan. Tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle perehdytysopas ulkomainospinnan asiakkaiden prospektointiin ja uusasiakashankintaan. Työ rakennettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja se koostuu teoriaosuudesta sekä tuotoksesta eli produktista. Tämä teksti toimii teoriaosuutena.
Tietopohjana tälle teoriaosuudelle ovat toimineet aihealueiden kirjallisuus, nettiartikkelit, nettisivut sekä haastattelu ja havainnointi. Haastattelu ja havainnointi toteutettiin toimeksiantajalle ja heidän toiminnalleen. Toimeksiantaja tahtoi pysyä tunnistamattomana, joten siihen viitataan tekstissä nimellä yritys X.
Teksti rakentuu kolmesta pääosiosta, jotka ovat: Digitaalisen ulkomainonnan piirteet, asiakkaiden profilointi sekä mitä on prospektointi. Jokaisen osion lopussa käsiteltyä aihetta analysoidaan toimeksiantajan toiminnassa ja näkökulmasta. Pääosioiden jälkeen käsitellään tuotoksen eli produktin toteutumista sekä itse opinnäytetyöprosessia ja se onnistumista.
Tämän työn tuloksena syntyi nimen mukainen perehdytysopas yritys X:n ulkomainospinnan prospektointiin ja uusasiakashankintaan.
Tietopohjana tälle teoriaosuudelle ovat toimineet aihealueiden kirjallisuus, nettiartikkelit, nettisivut sekä haastattelu ja havainnointi. Haastattelu ja havainnointi toteutettiin toimeksiantajalle ja heidän toiminnalleen. Toimeksiantaja tahtoi pysyä tunnistamattomana, joten siihen viitataan tekstissä nimellä yritys X.
Teksti rakentuu kolmesta pääosiosta, jotka ovat: Digitaalisen ulkomainonnan piirteet, asiakkaiden profilointi sekä mitä on prospektointi. Jokaisen osion lopussa käsiteltyä aihetta analysoidaan toimeksiantajan toiminnassa ja näkökulmasta. Pääosioiden jälkeen käsitellään tuotoksen eli produktin toteutumista sekä itse opinnäytetyöprosessia ja se onnistumista.
Tämän työn tuloksena syntyi nimen mukainen perehdytysopas yritys X:n ulkomainospinnan prospektointiin ja uusasiakashankintaan.
