Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma myynninedistämispalveluita tarjoavalle yritykselle

Härmä, Jenni (2015)

 
Avaa tiedosto
harma_jenni.pdf (617.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Härmä, Jenni
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401111298
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Retail24 Finland Oy:lle. Retail24 tarjoaa myynninedistämispalveluita tuotevalmistajayrityksille. Yrityksen markkinointi on aikaisemmin ollut vähäistä eikä sillä ennestään ole ollut markkinointiviestintäsuunnitelmaa.

Tavoitteena oli löytää ne markkinointiviestinnänkeinot, joiden avulla toimeksiantaja yrityksen tunnettuus lisääntyisi, se tavoittaisi uusia potentiaalisia asiakkaita sekä vahvistaisi nykyisiä asiakassuhteitaan. Työn tavoitteena oli saada aikaan markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka yritys voisi toteuttaa vuoden 2016 aikana.

Markkinointiviestintäsuunnitelman tietoperusta koostuu kaupan alan arvoketjusta, b-to-b-yrityksen markkinointiviestinnästä, organisaation ostokäyttäytymisestä sekä b-to-b-yrityksen markkinointiviestinnän suunnittelusta. Tietoperustaan on käytetty siihen sopivaa kirjallisuutta ja verkkolähteitä sekä toimeksiantajayrityksen johdon haastattelua. Tutkimus- ja kehittämistyön menetelminä käytettiin kahden nykyisen asiakasyrityksen kenttäjohtajien haastattelua, omaa kokemusperäistä tietoa ja aikaisemmin tehtyä tutkimusta Retail24:n kenttähenkilöstöstä. Markkinointiviestintäsuunnitelman lähtökohta-analyysi perustui toimeksiantajan haastatteluun. Benchmarking -menetelmää käytettiin kilpailijoiden analysoinnissa, jossa vertailtiin toimeksiantajan ja kilpailijayritysten toimintaa. Näiden toimenpiteiden sekä aikaisemmin tehdyn tutkimuksen pohjalta yrityksen ulkoinen ja sisäinen toimintaympäristö tiivistettiin SWOT-analyysiin.

Tietoperustan, aikaisemman tutkimuksen, asiakasyritysten haastatteluiden ja lähtökohta-analyysien pohjalta laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma Retail24:lle. Tärkeimmiksi markkinointiviestinnän keinoiksi nousivat kotisivujen päivittäminen, hakukonemainonta, henkilökohtainen myyntityö sekä asiakassuhdeviestintä. Markkinointiviestinnän keinojen toteutukseen on esitelty aikataulu, tehtävä ja budjetti vuodelle 2016. Tulevaisuudessa toimeksiantajalle voisi tehdä uuden tunnettuuskyselyn kaupoille, josta selviäisi onko markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteet saavutettu.
 
The purpose of this thesis was to create a marketing communications plan for Retail24 Finland Oy. Retail24 offers merchandising, sales and in store demo services for brand companies. Retail24, however, lacks a marketing communications plan and thus effective marketing.

The goal was to promote with ideas on how to improve the brand awareness of Retail24, how to reach potential customers and strengthen the relationship with the old ones. The marketing communications plan is to be implemented in 2016.

This marketing communications plan is based on theories on value chains in retail business, b-to-b marketing communications, b-to-b marketing communications planning, and purchasing behavior of organizations. The theory comprises of appropriate professional literature, online sources and interviews with the management of the case company. Interviews with regional managers of two current client companies, the authors experience and past research on the ground staff of Retail24 is used as research and development methods. The situation analysis of the marketing communications plans was based on the interview with the commissioner of the case company. Benchmarking method was used in the competitor analysis, wherein activities of the case company and its competitors were compared. SWOT-analysis was compiled according to these measures and previous research on the company’s inner- and outer business environment.

Drawing from theory, previous research, interviews and situation analysis a marketing communications plan formulated for Retail24. The most important means of marketing communication consisted of updating the company website, search engine marketing, personal selling and client communications. A schedule, mission and a budget way introduced to implement these marketing communication measures in 2016. In order to find out whether the goals for the marketing communications plan will be reached, another brand awareness survey for retail stores could be contacted in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste