Verkkokaupan sisällöntuotto Magento-julkaisualustalla : case: TMT. Malinen Oy
Kotapalo, Anna-Sofia (2023)
Kotapalo, Anna-Sofia
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401251798
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401251798
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä toimeksiantajalle sisältö uuteen verkkokauppaan. Tavoitteena oli myös verrata vanhaa ja uutta verkkokauppaa sisällöltä sekä julkaisualustojen kannalta. Teoriaosuudessa perehdytään siihen, mistä yrityksen brändi rakentuu sekä miten sen ja graafisen ilmeen yhtenäisyys ovat tärkeässä osassa yrityksen markkinointia ja sisällöntuottoa. Siinä tarkastellaan myös graafisen ohjekirjan ja brändikäsikirjan eroja sekä miten ne tukevat yrityksen ilmeen yhtenäisyyttä ja laatua. Lisäksi käydään läpi mitä sisällöntuotto on sekä minkälaisia julkaisualustoja on tarjolla.
Työosuudessa tehtiin toimeksiantajalle, TMT. Malinen Oy, uuden verkkokaupan sisältö ja julkaisu, jota tehdessä seurattiin toimeksiantajan yrityksen graafista ohjekirjaa sekä brändiä. Verkkokaupan sisältöä tehdessä oli tarkoituksena tuoda esille, kuinka sisältö vaikuttaa nettisivujen käytettävyyteen sekä miten ne parantuivat vanhaan verkkokauppaan verrattuna.
Työn tuloksena ymmärrettiin, miten uusi verkkokauppa paransi yrityksen nettisivujen käyttäjäystävällisyyttä sekä miten yrityksen brändiä ja graafista ohjeistusta seurattiin sisältöä tehdessä.
Työosuudessa tehtiin toimeksiantajalle, TMT. Malinen Oy, uuden verkkokaupan sisältö ja julkaisu, jota tehdessä seurattiin toimeksiantajan yrityksen graafista ohjekirjaa sekä brändiä. Verkkokaupan sisältöä tehdessä oli tarkoituksena tuoda esille, kuinka sisältö vaikuttaa nettisivujen käytettävyyteen sekä miten ne parantuivat vanhaan verkkokauppaan verrattuna.
Työn tuloksena ymmärrettiin, miten uusi verkkokauppa paransi yrityksen nettisivujen käyttäjäystävällisyyttä sekä miten yrityksen brändiä ja graafista ohjeistusta seurattiin sisältöä tehdessä.