Verkkosivujen kehittämissuunnitelma
Moilanen, Aleksi (2024)
Moilanen, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402273496
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402273496
Tiivistelmä
Tämä kehityssuunnitelma on tehty toimeksiantona ja käsittelee kohdeyrityksen verkkosivujen kehittämistä kilpailukykyisiksi, käyttäjäystävällisemmiksi ja selkeämmiksi. Kehityssuunnitelmalla pyritään myös saamaan hakukonenäkyvyyttä sisällön kehittämisen avulla, joka auttaisi verkkosivuja näkymään hakukoneen tuloksissa paremmin.
Kehityssuunnitelmassa käytetään verkkosivujen laadun kehittämiseen liittyvää lähdeaineistoa niin digitaalisessa kuin fyysisessä muodossa. Aineistona toimii myös kohdeyrityksen verkkosivujen toimintatyökalun Google Ads-palvelun dataa. Näillä aineistoilla saadaan kartoitettua verkkosivujen nykytilannetta ja tiedetään, mitä verkkosivujen osia on kehitettävä.
Johtopäätöksissä todettiin, että mikäli kohdeyritys saavuttaa kehityssuunnitelmassa asetetut tavoitteet, se tulee saamaan verkkosivuistaan kilpailukykyiset ja hakukonenäkyvyyttä nostettua suuresti. Todettiin myös, että verkkosivujen kehittämisellä on positiivisia vaikutuksia työtekijöiden työtaakkaan ja asiakastyytyväisyyteen. Johtopäätöksissä pääteltiin myös, että tilauskannan perustaminen verkkosivuille tukisi asiakkaiden tuotetietoisuutta sekä toisi uusia asiakkaita yritykselle.
Kehityssuunnitelmassa käytetään verkkosivujen laadun kehittämiseen liittyvää lähdeaineistoa niin digitaalisessa kuin fyysisessä muodossa. Aineistona toimii myös kohdeyrityksen verkkosivujen toimintatyökalun Google Ads-palvelun dataa. Näillä aineistoilla saadaan kartoitettua verkkosivujen nykytilannetta ja tiedetään, mitä verkkosivujen osia on kehitettävä.
Johtopäätöksissä todettiin, että mikäli kohdeyritys saavuttaa kehityssuunnitelmassa asetetut tavoitteet, se tulee saamaan verkkosivuistaan kilpailukykyiset ja hakukonenäkyvyyttä nostettua suuresti. Todettiin myös, että verkkosivujen kehittämisellä on positiivisia vaikutuksia työtekijöiden työtaakkaan ja asiakastyytyväisyyteen. Johtopäätöksissä pääteltiin myös, että tilauskannan perustaminen verkkosivuille tukisi asiakkaiden tuotetietoisuutta sekä toisi uusia asiakkaita yritykselle.