Some - Hiusalan yrityksen työkalu markkinoinnissa
Leiviskä, Tiia (2014)
Leiviskä, Tiia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715787
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715787
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia keinoja, joilla voitaisiin tehostaa hiusalan yrityksen markkinointia ja myynnin edistämistä sosiaalisen median avulla. Opinnäytetyössä tarkasteltiin sosiaalisen median käyttöönottoa yrityksen markkinoinnissa ja perehdyttiin sosiaalisen median tarjoamiin mahdollisuuksiin joita voitaisiin hyödyntää visuaalisella ja trendikkäällä hiusalalla. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään digitaalista markkinointia yleisesti, jonka jälkeen käsitellään sosiaalisen median eri kanavia ja niiden hyödyllisyyttä yrityksen markkinoinnille. Sosiaalisen median käyttö osana yrityksien markkinointia on yhä enemmän kasvussa ja huomiota herättävän sisällön luominen muuttuu yhä tärkeämmäksi.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen teemahaastatteluissa haastateltiin hiusalan markkinoinnin parissa työskenteleviä ja heidän yritystensä sosiaalisen median käyttöä. Sosiaalinen media on markkinoinnissa tämän päivän työkalu. Haaste on uudenlaisien toimintatapojen käyttöönotto. Somen käyttö yrityksessä vaatii sitoutumista ja aktiivista toimintaa. Hyvällä sosiaalisen median strategialla voidaan kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myyntiä yritysasiakkaille ja sekä myös kuluttajille. Yhdellä pääkanavalla voidaan tuottaa jo hyvää ja laajaa sisältöä. Videopalvelujen käytön uskotaan lisääntyvän tulevaisuudessa ja niiden käyttöön panostetaan jatkossa yhä enemmän.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen teemahaastatteluissa haastateltiin hiusalan markkinoinnin parissa työskenteleviä ja heidän yritystensä sosiaalisen median käyttöä. Sosiaalinen media on markkinoinnissa tämän päivän työkalu. Haaste on uudenlaisien toimintatapojen käyttöönotto. Somen käyttö yrityksessä vaatii sitoutumista ja aktiivista toimintaa. Hyvällä sosiaalisen median strategialla voidaan kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myyntiä yritysasiakkaille ja sekä myös kuluttajille. Yhdellä pääkanavalla voidaan tuottaa jo hyvää ja laajaa sisältöä. Videopalvelujen käytön uskotaan lisääntyvän tulevaisuudessa ja niiden käyttöön panostetaan jatkossa yhä enemmän.