Markkinointiviestintäsuunnitelma designyritykselle
Montin, Anette (2014)
Montin, Anette
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112416564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112416564
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Muovolle. Muovo on kahden naisen vuonna 2009 perustama pieni designyritys, jolla on oma tuotemerkki ja suunnittelutoimisto. Opinnäytetyössä käsitellään viestintään liittyviä markkinoinnin keinoja ja markkinointitoimet on rajattu Suomeen. Työ on tehty mukaillen Muovon resursseja ja toiveita.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja sen tuotteeksi syntyi konkreettinen tuotos: vuoden mittainen markkinointiviestinnän toimintasuunnitelma. Toimintasuunnitelman tarkoituksena on ohjeistaa Muovoa markkinointiviestinnän toteuttamisessa ja antaa pohjaa tulevien vuosien markkinoinnille.
Markkinointikanavana toimii pääasiallisesti sosiaalinen media. Erilaiset tapahtumat ja suoramarkkinointi kuitenkin täydentävät Muovon tulevan vuoden markkinointia.
Suunnitelma ajoittuu syksylle 2014 ja keväälle 2015. Toimintasuunnitelmassa on vuosikalenteri ja yksityiskohtaiset ohjeet siitä, kuka toteuttaa toimenpiteet käytännössä, miten ne toteutetaan, millä aikataululla ja mitkä ovat kustannukset. Suunnitelma sisältää myös vink-kejä ja ehdotuksia, miten hyödyntää esimerkiksi sosiaalista mediaa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen työ ja sen tuotteeksi syntyi konkreettinen tuotos: vuoden mittainen markkinointiviestinnän toimintasuunnitelma. Toimintasuunnitelman tarkoituksena on ohjeistaa Muovoa markkinointiviestinnän toteuttamisessa ja antaa pohjaa tulevien vuosien markkinoinnille.
Markkinointikanavana toimii pääasiallisesti sosiaalinen media. Erilaiset tapahtumat ja suoramarkkinointi kuitenkin täydentävät Muovon tulevan vuoden markkinointia.
Suunnitelma ajoittuu syksylle 2014 ja keväälle 2015. Toimintasuunnitelmassa on vuosikalenteri ja yksityiskohtaiset ohjeet siitä, kuka toteuttaa toimenpiteet käytännössä, miten ne toteutetaan, millä aikataululla ja mitkä ovat kustannukset. Suunnitelma sisältää myös vink-kejä ja ehdotuksia, miten hyödyntää esimerkiksi sosiaalista mediaa.