Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Valjusravintoloiden asiakastyytyväisyystutkimus

Kemppainen, Taru (2014)

 
Avaa tiedosto
Kemppainen_Taru.pdf (1.922Mt)
Lataukset: 


Kemppainen, Taru
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418351
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on asiakastyytyväisyystutkimus Original Sokos Hotel Valjuksen ravintola Sulolle. Toimeksiantajana oli Valjusravintolat. Tavoitteena oli selvittää ravintola Sulon asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen toimintaan ja palveluihin, sekä samalla selvitettiin asiakasprofiili. Tulosten kautta tuotiin esille toiminnassa olevat kehittämiskohteet. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä sekä palvelua ja laatua.

Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen kyselytutkimus, jossa oli muutama kvalitatiivinen kysymys. Tutkimuksen perusjoukkona oli kaikki ravintola Sulon asiakkaat. Heistä tutkimukseen otettiin mukaan ravintolassa 23.4. 30.4. 13.5. 14.5. ja 24.5 asioineet asiakkaat. Tutkituilta kysyttiin heidän mielipidettään ravintolan palvelusta, palveluympäristöstä ja ruoasta. Lisäksi vastaajilta kysyttiin avointa palautetta toiminnan kehittämiseksi. Asiakasprofiilin selvittämiseksi vastaajilta kysyttiin taustatietoja heidän sukupuolestaan, iästään ja asiakasomistajuudesta. Kyselyyn vastanneiden määrä oli 138 kappaletta.

Tutkimus onnistui hyvin ja sille asetetut tavoitteet saavutettiin. Tutkimustuloksista selvisi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä ravintola Sulon tuotteisiin ja palveluihin. Suuria epäkohtia ei tutkimustuloksissa tullut esille. Eniten kehi- tettävää on ruokien ja juomien suosittelemisessa. Tulosten ja asiakkaiden kehittämisehdotusten perusteella ravintola Sulo voi kehittää toimintaa ja parantaa asiakkaiden tyytyväisyyttä siten, että asiakkaat saadaan erittäin tyytyväisiksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste