Markkinointiviestinnän kehityssuunnitelma: Opiskelijaristeily Kaljaasi
Rannantie, Kaisa (2014)
Rannantie, Kaisa
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818871
Tiivistelmä
Tämä työ sisältää markkinointiviestinnän kehityssuunnitelman Kaljaasi opiskelijaristeilylle. Kaljaasi on syksyisin järjestettävä risteily, jolle osallistuu vuosittain noin 1500 opiskelijaa. Työn tarkoituksena on kerätä yhteen erilaiset markkinointiviestinnässä jo käytetyt keinot ja työkalut, sekä tuoda esiin uusia keinoja ja työkaluja, joita voidaan käyttää tulevaisuudessa. Osa kehitysehdotuksista toteutetaan jo 2014, mutta osa vasta mahdollisesti tulevaisuudessa.
Työssä on aluksi esitelty aiempia markkinointi ja markkinointiviestinnän toimenpiteitä vuodelta 2013. Tämän jälkeen esitellään vuoden 2013 tyytyväisyyskyselyn tuloksia. Seuraavaksi esitellään näiden aiempien toimenpiteiden ja kyselyn tulosten perusteella laadittuja kehitysehdotuksia tulevaisuutta ajatellen. Kaikki ehdotuksia ei suunnitella vuodelle 2014, mutta niiden toteuttaminen tulevaisuudessa resurssien puitteissa olisi suotavaa. Työn liitteissä on esitelty kokonaisuudessaan Kaljaasin 2014 sosiaalisen median suunnitelma sekä käytettävät julkaisut ajankohtineen.
Viestinnän pääpaino on Facebookissa, mutta kaikki viestit julkaistaan myös verkkosivuilla ja osa myös Instagramissa kuvien avulla. Tapahtumaa myös promotaan vapaaehtoisvoimin, lähinnä uusille opiskelijoille, syksyisin. Osana työtä toteutettiin koko vuoden 2014 sosiaalisen median suunnitelma sekä valmiit viestit, joita voitiin käyttää Facebookissa.
Kaljaasin markkinointi tapahtuu pääosin sähköisesti Facebookin ja verkkosivujen avulla, mutta lisänä käytetään myös painettuja julisteita sekä flyereita. Tähän asti Kaljaasi on käyttänyt ainoastaan ilmaista mainontaa, mutta tulevaisuudessa tätäkin seikkaa tulee harkita. Tavoitteena on kasvattaa Kaljaasia edelleen, joten jatkoa ajatellen myös tulevaisuudessa tulee laatia vastaavanlainen suunnitelma. Toivottavaa olisi laatia pidempiaikainen markkinointistrategia, nykyisten operatiivisten suunnitelmien rinnalle.
Työssä on aluksi esitelty aiempia markkinointi ja markkinointiviestinnän toimenpiteitä vuodelta 2013. Tämän jälkeen esitellään vuoden 2013 tyytyväisyyskyselyn tuloksia. Seuraavaksi esitellään näiden aiempien toimenpiteiden ja kyselyn tulosten perusteella laadittuja kehitysehdotuksia tulevaisuutta ajatellen. Kaikki ehdotuksia ei suunnitella vuodelle 2014, mutta niiden toteuttaminen tulevaisuudessa resurssien puitteissa olisi suotavaa. Työn liitteissä on esitelty kokonaisuudessaan Kaljaasin 2014 sosiaalisen median suunnitelma sekä käytettävät julkaisut ajankohtineen.
Viestinnän pääpaino on Facebookissa, mutta kaikki viestit julkaistaan myös verkkosivuilla ja osa myös Instagramissa kuvien avulla. Tapahtumaa myös promotaan vapaaehtoisvoimin, lähinnä uusille opiskelijoille, syksyisin. Osana työtä toteutettiin koko vuoden 2014 sosiaalisen median suunnitelma sekä valmiit viestit, joita voitiin käyttää Facebookissa.
Kaljaasin markkinointi tapahtuu pääosin sähköisesti Facebookin ja verkkosivujen avulla, mutta lisänä käytetään myös painettuja julisteita sekä flyereita. Tähän asti Kaljaasi on käyttänyt ainoastaan ilmaista mainontaa, mutta tulevaisuudessa tätäkin seikkaa tulee harkita. Tavoitteena on kasvattaa Kaljaasia edelleen, joten jatkoa ajatellen myös tulevaisuudessa tulee laatia vastaavanlainen suunnitelma. Toivottavaa olisi laatia pidempiaikainen markkinointistrategia, nykyisten operatiivisten suunnitelmien rinnalle.