Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittavalle visuaalisen markkinoinnin yritykselle
Erkkilä, Mariina (2024)
Erkkilä, Mariina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404106199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404106199
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittavalle visuaalisen markkinoinnin palveluita tarjoavalle yritykselle. Aloittavalle yritykselle liiketoimintasuunnitelma on tärkeä, sillä se antaa suuntaviivat ja raamit yritystoiminnalle ja markkinoinnille. Idea opinnäytetyöstä tuli opinnäytetyön kirjoittajalta itseltään.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa osuudessa tutkittiin liiketoiminnan suunnittelua ja markkinoinnin perusteita aloittavan yrityksen näkökulmasta. Lähteiksi pyrittiin valitsemaan mahdollisimman uutta alan kirjallisuutta sekä luotettavia internetsivustoja.
Teoriaosuuden pohjalta luotiin liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma. Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelman runko suunniteltiin yrittäjän tarpeiden mukaan. Suunnitelmat tehtiin kirjoittajan omaan käyttöön tulevaa yritystä varten, joten kehittämistehtäväosuus on salainen.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa osuudessa tutkittiin liiketoiminnan suunnittelua ja markkinoinnin perusteita aloittavan yrityksen näkökulmasta. Lähteiksi pyrittiin valitsemaan mahdollisimman uutta alan kirjallisuutta sekä luotettavia internetsivustoja.
Teoriaosuuden pohjalta luotiin liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma. Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelman runko suunniteltiin yrittäjän tarpeiden mukaan. Suunnitelmat tehtiin kirjoittajan omaan käyttöön tulevaa yritystä varten, joten kehittämistehtäväosuus on salainen.