Palvelun laadun kehittäminen finanssialan yrityksessä
Erkkilä, Essi (2024)
Erkkilä, Essi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404237436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404237436
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia finanssialan yrityksen vahinkotiimin tämänhetkistä palvelun laatua ja pohtia, millä tavoin palvelun laatua pystytään kehittämään. Tutkimuksessa selvitettiin, minkälaisia toimenpiteitä tarvitaan palvelun laadun parantamiseksi ja prosessien tehostamiseksi ja sujuvoittamiseksi.
Tutkimus on rakentui neljän eri teoriakokonaisuuden ympärille, jotka olivat palvelun laatu, asiakaspalvelu, asiakasarvo sekä Lean ajattelu ja sen hyödyntäminen palvelun laadun kehittämisessä.
Tutkimus toteutettiin henkilöstön näkökulmasta, eli tarkoituksena oli selvittää tämänhetkisen palvelun laadun tilanne, sekä kehittää kattavat toimenpiteet palvelun laadun kehitykselle tutkimustulosten pohjalta. Tutkimuksessa hyödynnettiin kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa henkilöstölle laadittiin kyselylomake, jonka avulla selvitettiin toimenpiteet palvelun laadun parantamiselle.
Tutkimustulosten perusteella vahinkotiimin toiminnassa on useita kehityskohteita, joihin tarttumalla tiimissä saavutettaisiin parempaa palvelun laatua ja tehokkuutta.
Tutkimus on rakentui neljän eri teoriakokonaisuuden ympärille, jotka olivat palvelun laatu, asiakaspalvelu, asiakasarvo sekä Lean ajattelu ja sen hyödyntäminen palvelun laadun kehittämisessä.
Tutkimus toteutettiin henkilöstön näkökulmasta, eli tarkoituksena oli selvittää tämänhetkisen palvelun laadun tilanne, sekä kehittää kattavat toimenpiteet palvelun laadun kehitykselle tutkimustulosten pohjalta. Tutkimuksessa hyödynnettiin kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa henkilöstölle laadittiin kyselylomake, jonka avulla selvitettiin toimenpiteet palvelun laadun parantamiselle.
Tutkimustulosten perusteella vahinkotiimin toiminnassa on useita kehityskohteita, joihin tarttumalla tiimissä saavutettaisiin parempaa palvelun laatua ja tehokkuutta.