Brändi yrityksen menestystekijänä. Brändin merkitys luksusyritykselle: Case Hotel Kämp & St. George
Leppänen, Jenniina; Väisänen, Ruusa (2024)
Leppänen, Jenniina
Väisänen, Ruusa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298377
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298377
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin brändin vaikutusta yrityksen menestykseen, erityisesti luksussegmentillä, jotta voidaan ymmärtää luksusmarkkinoiden nykytilaa. Tavoitteena on tuottaa uutta suomalaista aineistoa luksuksesta liiketoiminnassa ja lisätä tietoutta luksusbrändien vaikutuksesta yritystoimintaan.
Opinnäytetyössä lähestyttiin aineistoa case-analyysillä, jonka avulla pyrittiin syvälliseen ja monipuoliseen ymmärrykseen kahdesta kotimaisesta luksushotellista. Tutkimusosuuden kohteeksi valikoitui kaksi luksushotellia, Hotel Kämp ja St. George.
Tutkimuksessa päädyttiin siihen tulokseen, että brändäys on keskeinen työkalu yrityksen menestykselle. Luksusmarkkinoilla brändin merkitys korostuu ja brändityön on oltava johdonmukaista ja tehokasta, jotta luksusbrändiaseman saavuttaminen on mahdollista. Case-analyysin osalta päädyttiin siihen tulokseen, että luksushotellien brändit ovat vaikuttavia ja tuovat lisäarvoa yrityksille. Hotellien brändityö on onnistunutta, ja se vahvistaa yritysten identiteettiä ja arvoja.
Opinnäytetyössä lähestyttiin aineistoa case-analyysillä, jonka avulla pyrittiin syvälliseen ja monipuoliseen ymmärrykseen kahdesta kotimaisesta luksushotellista. Tutkimusosuuden kohteeksi valikoitui kaksi luksushotellia, Hotel Kämp ja St. George.
Tutkimuksessa päädyttiin siihen tulokseen, että brändäys on keskeinen työkalu yrityksen menestykselle. Luksusmarkkinoilla brändin merkitys korostuu ja brändityön on oltava johdonmukaista ja tehokasta, jotta luksusbrändiaseman saavuttaminen on mahdollista. Case-analyysin osalta päädyttiin siihen tulokseen, että luksushotellien brändit ovat vaikuttavia ja tuovat lisäarvoa yrityksille. Hotellien brändityö on onnistunutta, ja se vahvistaa yritysten identiteettiä ja arvoja.