Kyrön Vierailukeskuksen majoituspalvelun kehittäminen
Laiho, Julia (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051211025
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051211025
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kehittää Kyrö Distilleryn vierailukeskuksen majoituspalveluita vastaamaan alueellisen matkailun muuttuviin tarpeisiin sekä parantamaan asiakaskokemusta. Tutkimuksessa keskityttiin kulttuurimatkailun konseptiin, joka tarjoaa asiakkaille elämyksellisiä kokemuksia ja mahdollisuuksia tutustua paikalliseen kulttuuriin. Opinnäytetyön keskeisenä tutkimuskysymyksenä oli tunnistaa majoituspalveluiden konkreettiset kehitysmahdollisuudet, jotka voisivat parantaa asiakaskokemusta ja vastata alueellisen matkailun tarpeisiin.
Tutkimuksessa tarkasteltiin majoituspalveluiden nykytilaa asiakaskyselyillä ja henkilökunnan haastatteluilla. Lisäksi tarkasteltiin matkailualan trendejä sekä ruoka- ja juomamatkailun kulttuuria. Tutkimuksen tuloksena pyrittiin tuottamaan käytännön suosituksia majoituspalveluiden parantamiseksi. Opinnäytetyön aiheen valintaan vaikutti Kyrö Distilleryn tarve uusien palveluiden kehittämiselle sekä oma kiinnostus palvelukonseptin kehittämiseen.
Alueellisesti Kyrön vierailukeskuksen kehittäminen on olennaista paikallisen matkailuelinkeinon vahvistamiseksi ja alueen vetovoiman lisäämiseksi. Majoituspalvelut ovat kilpailutekijä, joka voi houkutella uusia asiakkaita ja lisätä mielenkiintoa nykyisten asiakkaiden keskuudessa. Tutkimuksessa keskityttiin niihin näkökulmiin ja osa-alueisiin, joilla voitiin tuottaa käytännöllistä tietoa majoituspalveluiden kehittämiseksi.
Tutkimuksessa tarkasteltiin majoituspalveluiden nykytilaa asiakaskyselyillä ja henkilökunnan haastatteluilla. Lisäksi tarkasteltiin matkailualan trendejä sekä ruoka- ja juomamatkailun kulttuuria. Tutkimuksen tuloksena pyrittiin tuottamaan käytännön suosituksia majoituspalveluiden parantamiseksi. Opinnäytetyön aiheen valintaan vaikutti Kyrö Distilleryn tarve uusien palveluiden kehittämiselle sekä oma kiinnostus palvelukonseptin kehittämiseen.
Alueellisesti Kyrön vierailukeskuksen kehittäminen on olennaista paikallisen matkailuelinkeinon vahvistamiseksi ja alueen vetovoiman lisäämiseksi. Majoituspalvelut ovat kilpailutekijä, joka voi houkutella uusia asiakkaita ja lisätä mielenkiintoa nykyisten asiakkaiden keskuudessa. Tutkimuksessa keskityttiin niihin näkökulmiin ja osa-alueisiin, joilla voitiin tuottaa käytännöllistä tietoa majoituspalveluiden kehittämiseksi.