Mainosjärjestelmien käyttöönotto peleissä
Kokkonen, Toni (2024)
Kokkonen, Toni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311293
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311293
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka mainosjärjestelmä käyttöönotetaan koodipohjaisesti. Järjestelmäksi otettiin Unity Ads -mainosalusta, jonka käyttöönotosta tehtiin käytännöntyö. Työtä dokumentoitiin päivittäin työpäiväkirjaan, jonka avulla ohjeistuksen kehitys tuli helpommaksi.
Työssä esitellään mainostyyppejä mainostukseen ja ohjeistusta hyviin käyttötilanteisiin. Työssä on tutkittu monetisaation tärkeyttä, tapoja kehittää sitä ja kuinka sitä voi käyttää tehokkaasti peleissä. Unity Ads -mainosalustan ja muiden mainosalustojen tuotto-odotuksista kerättiin ja kirjattiin dataa. Opinnäytetyö sisältää tietoa mainosten markkinan toiminnasta, niiden muuttujista ja tietoa siitä, kuinka mainostajat ostavat mainoksia.
Opinnäytetyössä on myös tarkat ohjeet mainosten lisäämiseen Unity Ads -alustalle. Ohjeistus käy läpi vaiheet käyttäjän luomisesta mainosten ohjelmoimiseen ja sisältää suomennetut liitteet Unity Ads SDK API-rajapinnan ohjelmakoodin viiteluetteloon.
Opinnäytetyön tietoja, tuloksia ja ohjeistusta on mahdollista käyttää Unity Ads -alustan käyttöönottoon peleihin sekä saada myös tietämystä mainostamisesta kokonaisuutena.
Työssä esitellään mainostyyppejä mainostukseen ja ohjeistusta hyviin käyttötilanteisiin. Työssä on tutkittu monetisaation tärkeyttä, tapoja kehittää sitä ja kuinka sitä voi käyttää tehokkaasti peleissä. Unity Ads -mainosalustan ja muiden mainosalustojen tuotto-odotuksista kerättiin ja kirjattiin dataa. Opinnäytetyö sisältää tietoa mainosten markkinan toiminnasta, niiden muuttujista ja tietoa siitä, kuinka mainostajat ostavat mainoksia.
Opinnäytetyössä on myös tarkat ohjeet mainosten lisäämiseen Unity Ads -alustalle. Ohjeistus käy läpi vaiheet käyttäjän luomisesta mainosten ohjelmoimiseen ja sisältää suomennetut liitteet Unity Ads SDK API-rajapinnan ohjelmakoodin viiteluetteloon.
Opinnäytetyön tietoja, tuloksia ja ohjeistusta on mahdollista käyttää Unity Ads -alustan käyttöönottoon peleihin sekä saada myös tietämystä mainostamisesta kokonaisuutena.